2009. augusztus 31., hétfő

Sóska főzelék

Gyerekkoromban ettük ugyan a vadon növő sóskát, de asztalra nem került nálunk. Anyósomnál ettem, és Ő tanította meg a készítését is.
Mérni nem szoktam a mennyiségeket, ide is csak tájékoztató jellegű receptet írok.
Így készítem:
A sóskát megmosom, kiválogatom. A levél főeréről leszakítom a levéllemezt. Ha ehhez nincs kedv, akkoris a levélnyelet le kell szedni, és akkor én késsel összevágom a levelet, különben hosszú "cérna" formájában a rostok benne maradnak a szószban.

Lábosban olajat hevítettem, rádobtam a sóskát. Közepes lángon gyakran kevergetve pépesre pároltam. A nagy helyet foglaló levelek elég kevés péppé esnek össze. Két evőkanál lisztet és fél liter tejet simára kevertem, majd ráöntöttem. Ízlés szerint cukroztam. Felforr és már kész is van.

Főtt hússal, bundás kenyérrel , tükörtojással kiváló második fogás.

Érdekesség: a sóska a növényrendszertanban a Keserűfűfélék családjába tartozik.
SÓSkának hívjuk, és savanyú íze van.

5 megjegyzés:

  1. Imádom a sóskát,tükörtojással az iagzi:-)

    VálaszTörlés
  2. Én soha nem ettem a sóskát, igazából most se, de nem olyan rég beállítottam anyuékhoz és épp sóska levest ebédeltek, kinálták de nem nagyon akartam enni. Aztán mégis, nem bántam meg. Gondolom a főzelék se menne nehezebben! :-)

    VálaszTörlés
  3. Sóska bundáskenyérrel!Hmmm,isteni,nagyon szeretem!
    Gina

    VálaszTörlés
  4. Belke írta:
    Fantasztikus, ha habart tojást csurgatunk bele,
    és forralunk egyet rajta.

    VálaszTörlés
  5. Gyerekkoromban ettem egy barátnőm anyukája kínált meg. Azóta is keresem azt az ízt. Bundás zsemle volt hozzá, amit a tojás előtt édes tejbe mártott és úgy sütötte ki.

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...