2010. november 30., kedd

Kalács

Azt hiszem feladom, hogy nem veszek több újságot,  könyvet.  Most se bírtam ki.  Mert jön a karácsony, milyen jó ajándék lesz !  Mintha odaadnám!  Akkor nem volna szabad kibontani sem, nemhogy belenézni! Főleg sütni belőle!

Diós-mézes torta


Hozzávalók:  40 dkg lisztből, 1 tojásból, 3 dl tejből, 2 dkg élesztőből, 5 dkg vajból, csipet sóból és 2 ek cukorból kelt tésztát készítünk.   Duplájára kelesztjük.

Töltelék:  11 dkg cukor
                1-2 teáskanál fahéj
                10 (20) dkg dió durvára vágva
                2 ek méz
                3 dkg olvasztott vaj
Amikor a tészta megkelt, deszkára borítjuk, átgyúrjuk és három felé elosztjuk.

Egy nagy tepsit kikenünk zsírral, vagy kibéleljük sütőpapírral.
Az első tésztát  szép vékonyra kinyújtjuk és a tepsibe tesszük.  Kb. 30 cm átmérőjű lesz, igyekezzünk kerekre, ami sosem sikerül nekem.
Megkenjük vajjal és megszórjuk az összekevert fahéjas cukros dió harmadával.  ( a mézet is bele kéne keverni,  de akkor összeragad)
A második tésztával és a harmadikkal is ugyanezt megcsináljuk.
A tetejére is kell dió!
Ha mindhárom tészta egymás tetején van, akkor a széleit körben kicsit összenyomkodjuk.
A tészta közepére teszünk egy poharat, és szépen, mint egy tortát a szélét 16 szeletre vágjuk.
Ezután mind a 16 szeletet megcsavarjuk négyszer vagy ötször. ( Esetleg ötször vagy hatszor :)


Mind a 16-ot szép sorban.

Így újra kelesztjük 30-40 percet, majd megsütjük. Én hideg sütőben szoktam betenni a kelt tésztákat. Szép barnára kell sülnie.  Mikor már majdnem kész volt, a két kanál mézet tejjel megforrósítottam és bekentem vele a kalács végeit. Még pár percig sült, és kivettem.


Citrommázzal vagy csokival lehet díszíteni.


Olyan, mint egy virág.

A könyv pedig, ahol rátaláltam  ez:

12 megjegyzés:

  1. Gondaanyu, gratulálok!!! A sütemény nagyon szép, felmentelek, ne legyen lelkiismeret-furdalásod:))
    Fagyi

    VálaszTörlés
  2. Nagyon mutatós kalács, gondolom finom is!

    VálaszTörlés
  3. Ezért érdemes volt kinyitni azt a könyvet:)) Gyönyörű és érdekes formázás, remek végeredmény.

    VálaszTörlés
  4. Ez hasonlit a daräzsfeszekhez...es azt nagyon szeretem:)Keszitettem forraltboros szappant szölömag örlemennyel- hetvegen töltöm a blogra. Kedden megyek haza...-van böven välasztek:) Üdv:Judit

    VálaszTörlés
  5. fúúú, de jól néz ki! lehet, hogy mindjárt meg is csinálom. ez alkalmas férfiember felvidítására, ugye? :)

    VálaszTörlés
  6. Hát :) ha hasán keresztül szándékozol felvidítani, akkor igen :):)

    Ki az a nagyon szomorú????

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörűséges! :) Ki fogom próbálni diós töltelékkel is.

    VálaszTörlés
  8. Jaj, de nagyon szep! Nekem is megvan ez a konyv, de angolul... Egyik nagy-nagy kedvencem!

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...