2013. október 29., kedd

Francia mákos sütemény


Ezek szerint a franciák is esznek mákot .  A Príma Konyha című lapból a recept, nem kell elrémülni, nem bonyolult.

A szomszédasszonyomnak születésnapja van ma,  kakaspörköltre hívtak bennünket.  Ő is sütött Raffaelló szeletet, azt aminek kókuszos az alja és csupa krém a teteje.

A virág mellé mi egy tálca sütit is vittünk.

Mézes lap:  30 dkg liszt
10 dkg porcukor
1 mokkáskanál szódabikarbóna (sütőport tettem bele )
1 evőkanál méz
7,5 dkg vaj
2 egész tojás

Összegyúrjuk és elfelezzük a tésztát. Deszkán 30 x 20 cm nagyságúra nyújtjuk, sütőpapírral bélelt tepsiben vagy a tepsi hátán 180 fokon szép világosra sütjük mindkettőt. Kb. 10 perc kell a sütésre darabonként.

Míg sül a második lap, elkészítjük a mákos piskótát.
Kell hozzá: 6 tojás
3 evőkanál víz
18 dkg cukor
1/2 dl olaj
12 dkg liszt
mokkáskanálnyi sütőpor
10 dkg mák őrölve vagy őröletlenül

Ki hogy szokta a piskótát  készíteni, úgy készítse ezt is. A mákot a liszttel együtt keverjük bele. Én az egész tojásokat a vizet a cukrot  habosra vertem, hozzáadtam a száraz anyagokat, óvatosan összeforgattam és papírral bélelt tepsiben megsütöttem. Kihűtjük.

Krém:
7 dl tej
2 csomag pudingpor
15 dkg cukor
2 tojás sárgája
30 dkg vaj

5 dl tejet felteszünk forrni. A maradék 2 dl tejet összekeverjük a pudingporral , a tojás sárgájával és a cukorral.  A felforrt tejbe keverjük és felfőzzük puding sűrűségűre.  Kihűtjük.
Habosra keverjük a szobahőméréskletű vajjal.

Összeállítás:
Tálcára tesszük az egyik lapot.  Megkenjük krémmel. Rátesszük a mákos piskótát, arra is kenünk krémet.
A második mézes lappal befedjük. Egy kis maradék krémmel megkenjük a tetejét, és megszórjuk 10 dkg  serpenyőben szárazon megpirított és késsel apróra darabolt dióval.
Végezetül 10 dkg étcsokoládét megolvasztva a tetejére csurgatunk. 

Hűtőszekrényben pár óra   alatt összeérnek az ízek és egy nagyon szép, nagyon finom, kiadós krémes süteményt kínálhatunk a családnak vagy a vendégeknek.


A mézes lapok nem törtek, a szélét egyből az összerakás után le tudtam vágni.
Akkor megkóstolva nem volt egy nagy durranás, de estére igazán finom lett. A dió és a csoki a tetején sokat számít. Azt hittem nagyon tésztás lesz, de nem, pont jó az arány a tészta és a krém között. 
Nagy sikere volt, érdemes elkészíteni.

Aki nem szereti a mákot dióval is próbálkozhat.




2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet és gyönyörű a látványa!

    VálaszTörlés
  2. Vicuska már elmondta az én véleményemet is! A karácsonyi asztalon is megállná a helyét.

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...