2017. március 19., vasárnap

Ebéd újratervezve


Eredetileg is ez volt  a terv, csak aztán valahogy beugrott, hogy HALÁSZLÉ !  Igen így csupa nagy betűvel.

-Jól van, kedves feleségem, reggel kicsit kimegyek a szőlőbe, aztán hozok halat.

Na, mire odaért a kedvenc halasunk szépen bezárt, mert csak 9 óráig van nyitva  vasárnap.

Vissza az eredeti gondolathoz, úgyis beszereztem hozzá mindent.


Egy ideje nálunk is lehet nézni a Chili tévét, mások főznek benne, mint a Paprikában, jó egy kis változatosság.

Ezt egy holland szakács, Rudolph van  Veen főzte, első nézésre kissé fura volt, de a végeredmény tetszett. 

ITT A VIDEÓRECEPT, de ha nincs kedvetek megnézni hát leírom.

Kell hozzá:   Filézett csirke felsőcomb kockára vágva  80 dkg
kelbimbó 50 dkg
tészta 20 dkg
1 csomag bacon szalonna
1 vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma
1 pritamin paprika
vaj
só, bors, olaj
főzőtejszín

Nagy serpenyőben kisütöttem a szalonnát. Kivettem. A zsírjára tettem a hagymákat összevágva, kicsit dinszteltem őket. Következett a hús, sóztam, borsoztam. Én öntöttem rá kevés száraz fehér bort, és fedő alatt pároltam.

Mikor félig megpuhult, rátettem  a paprikát és a gombát nagyobb kockákra vágva.
Fedő alatt készre főztem. 
A végén öntöttem rá a tejszínt, azzal csak rottyant párat és elzártam a gázt alatta.

Közben kifőtt a tészta és megfőtt a kelbimbó. 
A kelbimbót egy másik serpenyőben vajon átmelegítettem, rátettem a szalonnát és gyakorlatilag kész is.

Nem tettem a tésztát a húshoz, tálaláskor csak mellé mertem.

Meglepően finom lett.  Dícséretet is kaptam és biztatást is, hogy csak nyugodtan , máskor is....



A vasárnapi húsleves az ma elmaradt, helyette francia sajtos hagymaleves főtt, így:





2 megjegyzés:

  1. Mázlista vagyok, most ebédeltem, így kevésbé csorog a nyálam:) Jól néz ki!

    VálaszTörlés
  2. Én is szoktam nézni ezt a pasit, de még nem kaptam tőle kedvet. :) Viszont a Tiédtől igen :):) Ki fogom próbálni, csak még tartok egy-két hozzávalótól, így a gomba és a kelbimbó nekem még merész vállalkozás lenne.:)

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...