2017. augusztus 30., szerda

Padlizsán



Kicsit fura növény nekem valamiért a padlizsán. Előszörre a rántott változattal próbálkoztam, na az nem jött be nekem. A krémet belőle szeretem , olajjal is meg majonézzel is.  Sőt, ezért kezdtem neki a saját majonéznek !  Zakuszkát is készítettem párszor, vinetásat.

Tegnap szembe jött velem  EZ A RECEPT  a fészbukon.   Mivel szemre tetszetős, olyan ami ránézésre finomnak tűnik, és úgy gondolom, hogy ízlene is, elkezd motoszkálni a fejembe, hogy na, próbáld már ki !

Kipróbáltam.

Szuper !  Kevés hozzávaló kell, sütni csak a padlizsán karikákat kell , és igazán meglepően finom.
Mi tegnapi maradék sült karajjal ettük, de sajttal, tojással, vagy minden nélkül pl. egy pirítóssal is kiváló lehet.


Nagyjából ennyi kell hozzá. Padlizsán, egy termetes  2-3 embernek e lég. Pár paradicsom, citrom, fokhagyma, petrezselyem zöld.
Aztán kell még só, római kömény, citromlé, olíva olaj, napraforgó olaj.  
Én nem hámoztam meg a padlizsánt, szerintem így szebb, bár evéskor leszedtük a héját.


Ilyen elkészülten.


Ez meg a tányérunkon. 

Próbáljátok csak ki !



1 megjegyzés:

  1. Imádom a padlizsánt minden formájában, ezzel a recepttel is szemeztem már :)

    VálaszTörlés

Lakodalmas vagy sváb kifli

  Nagyon szeretem sütni, mert akár kemencében, akár villanysütőben egyformán szépre sül.  Először lakodalomba kértek meg sütni, akkor kaptam...