2021. január 3., vasárnap

Mince pie - karácsony után

 


Egy ideje tetszik már ez a süti, karácsonyra akartam sütni, de annyi másik után már elmaradt. Ma egyedül voltam,  volt idő, kedvem hát elkészült. 

INNEN  a recept.  

Leírom:   először a tölteléket kell elkészíteni, akár napokkal előbb is lehet.
Kell hozzá:  1 savanykás alma kockára vágva
1 narancs leve és héja reszelve
1 citromleve és  héja reszelve

  •                                                         1/2 ek szerecsendió (frissen darálva)
  •                                                         1/4 ek szegfűbors (őrölt)
  •                                                         1/4 ek szegfűszeg (őrölt)
  •                                                         85 g mandula (pörkölve vagy sütőben megpirítva, feldarabolva)
  •                                                        115 g szárított vörösáfonya (feldarabolva)
  •                                                        85 g szárított feketecseresznye (feldarabolva)
  •                                                        45 g kandírozott gyömbér (feldarabolva)
  •                                                        85 g barna cukor
  •                                                        115 g arany mazsola (feldarabolva)
  •                                                        60 g olvasztott vaj
  •                                                        110 ml brandy

  •                                                        700 g liszt (a tésztához)
  •                                                        1 ek só (a tésztához)
  •                                                        225 g vaj (a tésztához, kemény állapotban, apró kockákra vágva)
  •                                                        2 tojás sárgája (a tésztához, lágyan felverve)
  •                                                       110 ml víz (a tésztához)
  •                                                       2 ek tej (a tésztához)
  •                                                       porcukor (elhagyható)

A töltelékhez valókat összekeverjük, iszonyat finom illata van, és félre tesszük. Pár órára, vagy napra . 
A lisztet a vajjal elmorzsoljuk, majd gyorsan összegyúrjuk a többi alkatrésszel.  
Nem lesz egy szép tészta, gondolkodtam is, hogy mi lesz ebből megsülve ? 
Kicsit hidegre tettem. Begyújtottam a sütőt 180 fokra. 
A tészta felét kb. kinyújtottam  1-2 mm vastagra.  
Minden recept muffinsütő formát ír.  Nagyollottam. Ezért a mini muffinsütőt vettem elő, kicsit macerásabb, nem nagyon, de jobban ehető, két falatnyi lesz a süti. 
Kiszaggattam pogácsa szaggatóval a tésztát, beleigazgattam az előzőleg olajjal kikent formákba.  Megtöltöttem a gyümölcsökkel és a maradék tésztát összegyúrva  megcsináltam a tetejére a csillagokat , szíveket.  Lehet teljesen zártra is, akkor késsel kell lyukat vágni a tetejére. 

Kb. 20 perc alatt sült meg, isteni finom !




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...