2024. április 6., szombat

Lakodalmas vagy sváb kifli

 





Nagyon szeretem sütni, mert akár kemencében, akár villanysütőben egyformán szépre sül. 
Először lakodalomba kértek meg sütni, akkor kaptam a receptet is,  jó sok kellett 320 db :)  Ez a kép onnan való :)  Guszta ugye ?  
Tegnap csak egy adagot kértek, az 80 db, és a felébe szilvalekvár is került.  Állítólag nem rontottam el :) 

Mindig keresgélni kell a receptet, hát ideírom. 

140 dkg liszt
20 dkg zsír
5 evőkanál cukor
2,5 evőkanál só
8 dl tej
2 kocka élesztő

Az élesztőt kis langyos tejben felfuttatjuk.  Mindent összegyúrunk, dagasztjuk.  Eredetileg  azt mondta a Kati nekem, hogy nem is kell keleszteni a tésztát, ez nyáron állja is, de egy kis pihentetés, 15-20 perc nem árt. 
Ha többet sütök egyszerre dagasztok, egy adaggal dolgozom, a többit hűtőbe teszem. 

Maradjunk egy adagnál:) 
Ha kicsit pihent a tésztánk, ötfelé osztjuk, kigömbölyítjük.  Vékonyra nyújtjuk , csak úgy kézzel puha zsírral megkenjük és 16 felé osztjuk. 
Felveszünk egy cikket és a kezünkkel a levegőben lógatva még húzunk rajta, könnyű, csúszik a zsírtól. 
Letesszük, és a két felső csücskét behajtjuk, majd feltekerjük. 
Tepsibe tesszük, nőnek még tehát ne szorosra.  
Mire mind az öt tésztagombóc készen van az első szépen megkel a tepsin. Megkenjük tojással és megszórjuk sajttal, szezámmaggal ki mivel akarja .  A szezámmagos a legszebb :) 

200 fokos sütőben szép barnára sütjük. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Lakodalmas vagy sváb kifli

  Nagyon szeretem sütni, mert akár kemencében, akár villanysütőben egyformán szépre sül.  Először lakodalomba kértek meg sütni, akkor kaptam...