2009. május 30., szombat

Vadmalac , az ebadta

Csipike, a törpe történetei a kedvenc meséi közé tartoztak a lányaimnak. Vadmalac, az ebadta, mindig a gyilkos galócát nézegette. Azért végül nem ette meg !

Mi viszont ma Vörösboros vaddisznóragut ebédeltünk.

Így készült:
1 kiló lapockahúst kockára kell vágni.
1 nagyobbacska vöröshagymát szép finomra összevágni.
25 dkg sárgarépát és 25 dkg petrezselyemgyökeret vékonyra elszeletelni.

3 evőkanál olajon a húst átsütöttem. Rátettem a hagymát, a zöldségeket. Együtt is sütögettem kicsit.
2-3 babérlevéllel, kakukkfűvel fűszereztem, sóztam, borsoztam és testes vörösborral felöntöttem. Kb. fél liter kell hozzá.

Fedő alatt, lassú tűzön puhára pároltam.

Félidőben, kb. egy óra múlva két jókora evőkanál csipkebogyó dzsemmel finomítottam.
Mikor készen volt, két evőkanál lisztből habarást készítettem és besűrítettem vele.

Penne tésztával és savanyú uborkával tálaltam.

Azt a 2008-as Kékfrankost ittuk hozzá, amivel készült a ragu.

2 megjegyzés:

  1. Ez annyira megfogott! Tetszik ahogyan és amit írsz :) De ez az ebadta is jól néz ki, biztosan finom is volt! :)

    VálaszTörlés
  2. De jó! :) Bevallom a címe miatt néztem meg a bejegyzést, mert gyerekkoromban egyik kedvencem volt ez a mese. Viszont ki is fogom próbálni, mert a családban lévő vadászok miatt én is hozzájuthatok ehhez a csemegéhez. Köszi a receptet! Véletlenül nem tudsz tippeket adni vadkacsához is?

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...