2009. november 14., szombat

Libacomb zöldséges bab ágyon



Szomszédokkal tavaly jól megünnepeltük  a  Márton napot.  Érdeklődtek is, hogy idén is lesz libasütés ???

Ezt a receptet választottam:

Fejenként egy libacombot számoljunk.
A libacombok felső csontját ki kell törni, a helyérte pár levél zsályát és kis füstölt szalonnát kell dugni.
Tepsibe sorakozatani őket, megsózni, alá önteni fehérbort és sütőben majdnem puhára párolni.

Az előzőleg beáztatott fehérbabot ( 30 dkg 4 személyre ) tiszta vízben félpuhára kell főzni.

Amikor ezekkel megvagyunk, olajon egy jókora fej vöröshagymát és két három gerezd szeletekre vágott fokhagymát megfuttatunk. Ráöntjük a leszűrt babot, két kockára vágott paradicsomot,  és két szál szárzeller szárát összevágva. Nekem csak  zellergumóm volt, így abból kockáztam bele.
Só, bors ízlés szerint, és kakukkfű bőven a tetejére.    Csak átforgatjuk a babbal.

A combokat kiszedjük a tepsiből, levét leöntjük.
Alulra elterítjük a babot, rátesszük a  combokat és a sütőbe visszatéve ropogósra sütjük.

Kis fehérbort a bab alá is kell önteni.

Én aggódtam, hogy majd mit szólnak a babhoz, ehhez képest nagyon finom lett.  A libát eztán nem így sütöm, az nekem nem annyira tetszett, símán sózva, hagymával megsütve finomabb. De ilyen babot máshoz is fogok csinálni.

Ígéretes újborokkal öblítettük le a vacsorát. A képen a pohárban Sauvignon blanc látható, de kipróbáltunk Merlot és Kékfrankost is, természetesen mind a 2009-es évjáratból.

1 megjegyzés:

  1. Miért nem látom én a frissítéseket? Azt hittem nem is főzöl mostanában...

    Ez nagyon jól néz ki! :):)

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...