2009. november 1., vasárnap

Töltött csirkemell

Ezt a receptet terveztem ma ebédre. Husi a hűtőben csücsült, beszereztem az aszalványokat, amikor kaptam friss szilvát.  És eszembe jutott a  Szilvával és almával töltött csirkemell.


Az eredeti recept egy falinaptáron volt, fogalmam sincs hol van már, jó régen kaptam.

Így készítettem:

4 személynek két egész csontos csirkemell
10-15 szem szilva
1 alma
só, bors, zsemlemorzsa, fahéj
ribizli vagy szilvalekvár
Köretnek rizs.

A szilvát megmostam, kimagoztam és összevagdostam kockára. Az almát is meghámoztam és nagyjából akkora kockákra vágtam, mint a szilvát.
Pici cukrot szórtam rá, pici sót, borsot és fahéjat, majd egy evőkanál zsemlemorzsát. Összekevertem.

A melleket mindkét felén felszúrtam. Kis helyet is csináltam a késsel, hogy több gyümölcs férjen a hús közé.
Beletöltöttem a gyümölcsöt a húsba. ha marad nyugodtan lehet a bőre alá is dugdosni.
Valami sütőalkalmatosságba téve meglocsoltam olajjal, megsóztam kívülről , fóliával lefedtem és másfél óra alatt puhára sütöttem.
Ekkor levettem a fóliát, a csirke bőrét megpirítottam.
A melleket kivettem a tepsiből, a maradék levébe lekvárt tettem, húslevessel pótoltam, összekevertem, és felforraltam.

Rizzsel tálaltam, a mártásával meglocsolva.

1 megjegyzés:

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...