2010. szeptember 21., kedd

Gőzgombóc szilvalekvárral töltve

Nagyon tetszik a kép is meg az étel is.  Eszegetés közben eszembe jutott róla a csehek knédlije, bár azt vízbe lógatva főzik, aztán az aranygaluska, meg van valami káposztás sváb étel is, ott is a kelt tészta nem sül hanem fől.

A receptet  innen vettem, de azért leírom.

Tészta:  50 dkg liszt
            2,5 dl langyos tej
              3 dkg élesztő
             csipet só,
             3 ek cukor
            1 tojás
             2 ek puha vaj
            citromhéj
Az élesztőt a tejben felfuttatjuk, majd jól kidolgozzuk a tésztát.
Egy óra alatt a duplájára kelesztjük.

Deszkán 8-9-10 részre osztjuk.  Ahogy sikerül. Én nem tudok egyformára osztani semmit, a kertben is mindig ferde sorokat húzok,  most is nyolc felé osztottam, aztán a nagyobbakból lecsippentett tésztából lett a kilencedik gombóc.

A közepébe kemény szilvalekvár kell. Összegömbölygetve  még fél órát pihen.
Ezután  gőzölőbetétes lábasban vizet melegítünk. Ha forr, a lyukacsos rész alját kikenjük margarinnal, nekem 3 gombóc kényelmesen elfért benne. Lefedve 20 percig gőzöltem.

 Leskelődni tilos !  Ki kell várni az idejét a nézegetésnek.

Ha kireped fővés közben nem megijedni, kiválóan elfedi a  cukros mák, amit  az olvasztott  vajjal való meglocsolás után rászórunk.

Köré öntjük a vanília mártást, és lehet is nekilátni.

Naggyon finom!  Akár leves után második fogásnak, akár süti helyett érdemes elkészíteni!

4 megjegyzés:

  1. Imádom
    Még sosem mertem nekiállni
    Nagyon-nagyon guszta

    VálaszTörlés
  2. Csak bátran Bianka, egy egyszerű kelt tészta.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Märia!
    Szeretnek neked egy Kreativ Blogger Dijat adni es egyben igy megköszönni a sok finom receptet es szep fotot amit megosztasz velünk:)
    Kerlek lätogass el a blogomba,mert a dijjal meg vannak tennivalok.

    VálaszTörlés
  4. Nálunk is nagyon nagy kedvenc (főleg darált dióval szórva)- én rudat formázok a tésztából és felvágom-osztom egyenlő részekre, akkor nagyjából egyformák lesznek.

    VálaszTörlés

Lakodalmas vagy sváb kifli

  Nagyon szeretem sütni, mert akár kemencében, akár villanysütőben egyformán szépre sül.  Először lakodalomba kértek meg sütni, akkor kaptam...