2010. szeptember 15., szerda

Szilvával és babérlevéllel bolondított szűzérmék

Talán a Totálkár kivételével minden témájú oldalon lehet receptet találni.
Ezt, amit ma főztem a www.kertpont.hu oldalon találtam.

Kell hozzá 4 személynek:   2 sertés szűzérme
                                         egy fej hagyma
                                         fél kiló szilva  ( ringló, kajszi)
                                         babérlevél
                                         só, bors

A húst  megmosom, és felkarikázom.  Két evőkanál olajon mindkét oldalukat megsütögetem. Kiszedem őket egy tányérba.
Egy fej hagymát kockára vágok, és a maradék olajon megpárolom.
Visszateszem az érméket, sózom, borsozom és mindegyik húsra teszek e gy darabka babérlevelet. Ezt később eltávolítjuk természetesen.
Ráöntöm a magozott, tetszőleges darabokra vágott szilvát. Kis bort, vagy húslevest öntök alá.  Fedő alatt, lassú tűzön fél órán keresztül párolom, puhára.

Mivel eléggé savankás volt a szilva egy csipet cukrot szórtam a szilvára. Csak annyit, hogy édes ne legyen, de vegye el a gyümölcs savait.
Legvégül evőkanálnyi étkezési keményítővel besürítettem.

Pirított hagymával megszórt  krumlinúdlival  tálaltam.

1 megjegyzés:

Lakodalmas vagy sváb kifli

  Nagyon szeretem sütni, mert akár kemencében, akár villanysütőben egyformán szépre sül.  Először lakodalomba kértek meg sütni, akkor kaptam...