2011. szeptember 9., péntek

Barna bagett

A Nők Lapja Konyha c. újságban volt a recept.
Alapvetően a formázásával van bajom, de most  azt hiszem azt is megtaláltam itt. 

Tetszik a kenyér, szép vékony, de stabil, ropogós héja van, a belseje kissé tömörebb, mint gondoltam, de azt hiszem a viszonylag sok rozsliszt miatt lehet.

Recept pedig így szól:   55 dkg  finomliszt
                                    20 dkg tk rozsliszt
                                    10 dkg darált dió ( ezt   kihagytam )
                                    2,5 dkg élesztő
                                    2 ek olívaolaj
                                    3,5 dl víz
                                    2 kk só

A szokásos módon bedagasztjuk, egy óra kelesztés után átgyúrjuk, két bagettet formázunk belőle. A duplájára hagyjuk kelni. Ferdén bevágjuk a tetejét,  majd 200 fokos sütőben megsütjük.




Nem írok új bejegyzést, ehhez folytatom. 
Sütöttem fehér lisztből bagettet, csodálatos lett.


45 dkg BL 55-ös liszt, 15 dkg rétesliszt
3 dkg élesztő
kb. 4 dl víz, nem egyszerre adtam hozzá
1-2 evőkanál olaj

Dagasztottam kelesztettem.  Négy felé osztottam, megformáztam.  Egyet így, kalásznak, hármat a szokásos bagett formára.

Ez az Epi forma ez izgatott, ezért  tökéletesítettem:)


Ez az első, a rozsos recept.  

A formázásról képek:         bagett formázása.


                           

2 megjegyzés:

  1. Csodálatos, régóta kísérletezek már az igazán jó állagú rozskenyérrel,de eddig nem találtam el az arányokat.Úgy látom neked sikerült.Nagyon guszta lett.

    VálaszTörlés

Lakodalmas vagy sváb kifli

  Nagyon szeretem sütni, mert akár kemencében, akár villanysütőben egyformán szépre sül.  Először lakodalomba kértek meg sütni, akkor kaptam...