2011. október 16., vasárnap

Szeretünk bimbóskel. ! ?


A kelbimbó még talán olyanabb, mint a tök.  Én se vagyok oda  érte. Van az a semmivel össze nem téveszthető nagyon kelbimbó íz. Na azt nem szeretem.

Egyszer valami fogyókúrás nekibuzdulásom alkalmával főztem egy joghurtos kelbimbó receptet, ami ízlett.Ez valami hasonló.

 Kelbimbó csőben sütve:


Mirelitet vettem, az a legegyszerűbb.  Enyhén sózott, forrásban lévő vízbe öntöttem a bimbókat és majdnem puhára főztem őket.
Egy sütőtálat kivajaztam, megszórtam zsemlemorzsával.
Beleöntöttem a kelbimbót.
2  kispohár natúr joghurtot  egy tojással elkevertem.  Borssal, szerecsendióval ízesítettem.
Ráöntöttem a zöldségre, tetejére sajtot reszeltem és sütőben szép barnásra megsütöttem

Rántott pulykamell szelettel, sárgarépával, főtt krumplival ettük.

Érdemes kipróbálni, finom !

Valamelyik gyerek vagy az enyémek közül, vagy a szomszédék gyerekei  közül sokáig KELT bimbónak hívta. Merthogy így van értelme:)


6 megjegyzés:

  1. Igen szeretünk!!! Ebben a formában...

    VálaszTörlés
  2. na ezt kipróbálom, mert én sem vagyok oda érte különösen.

    VálaszTörlés
  3. Még sosem ettem, de anyunál megmaradt egy szál a nyáron, lett rajta egy marék bimbó, megfőztem és lefagyasztottam, mert nem tudtam mibe tegyek egy annyit.

    VálaszTörlés
  4. Mit mondjak, én még sosem kóstoltam... De jól néz ki:)

    VálaszTörlés
  5. Ma mi is kelbimbót ettünk, ősziesen! :D
    Imádom, viszont az egytálétel volt.
    Ez remek köret, fel is írom.
    A köretekkel mindig hadilábon állok, keveset tudok, kicsit unalmasnak találom néha az étkezésünket.

    VálaszTörlés

Lakodalmas vagy sváb kifli

  Nagyon szeretem sütni, mert akár kemencében, akár villanysütőben egyformán szépre sül.  Először lakodalomba kértek meg sütni, akkor kaptam...