2011. november 28., hétfő

Zimtstern avagy fahéjas csillag

Regine Stroner  Karácsonyi  sütemények című könyvéből.

Hozzávalók:  40 dkg héjas mandula   ( itt jegyzem meg, hogy kapható darált mandula a Lidlben, de ne csábuljatok el.  Ez most abból készült, más lett a színe. )
                     3 tojás fehérje
                     30 dkg porcukor
                     1 evőkanál  őrölt fahéj
                     1 kiskanál őrölt szegfűszeg és szegfűbors
                     fél citrom héja
                     1 kiskanál citromlé

A mandulát megdaráljuk diódarálóval. Akár kétszer is.

A tojás fehérjét habbá verjük, nagyon keményre. Akkor jó, ha késsel belevágunk és megmarad a kés nyoma.
Apránként hozzátesszük a cukrot, közben tovább verjük.

4 evőkanál cukros habot kiveszünk és a hűtőbe félre tesszük.

A mandulát és a fűszereket összekeverjük a habbal.  Kemény, formázható masszát kell kapni. Ha nem elég kemény tegyünk még bele mandulát.
Cukorral meghintett gyúródeszkán 4-5 mm vastagra kinyújtjuk és - ne a legkisebbel - csillagokat szúrunk ki belőle.
Sütőpapírral bélelt tepsire rakjuk és 180 fokos sütőben megsütjük.

Gyorsan sül !

A félretett habot a csillagok tetejére kel kenni. Vagy sülés előtt, nekem nem sikerült még sosem rendesen, plusz kicsit megbarnul sütés közben. Viszont ha sülés után kenem rá, akkor ugyanúgy, ahogy a mézeskalácsokon, rászárad a hab.  Ez elég macerás, a könyvben gyönyörű síma a hab, én akárhogy próbáltam nem lett olyan.

Két nagy tepsi lett az adagból.

Félédes, kései szüretelésű fehér borral nagy élmény !


             

6 megjegyzés:

  1. Köszi a receptet, mindenképpen kipróbálom:-))
    Nagyon jó lett!

    VálaszTörlés
  2. A recept az biztos , hogy tuti, de én azt a félédes, késői szüretelésű bort is szívesen megkóstolnám....

    VálaszTörlés
  3. Nahát, nem is gondoltam, hogy az egész fahéjat le is darálhatjuk... Megint tanultam valamit:)
    A süti nagyon mutatós!:)

    VálaszTörlés
  4. Roza, biztosan le lehet darálni otthon is a fahéjat, de én a mandulát írtam:) Fahéjat őrölve veszem:)

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...