2011. november 23., szerda

Narancs dzsem karácsonyra

A családban csak én szeretem, de a narancs lekvár nekem hozzátartozik a karácsonyhoz. Eddig egy másik receptet főztem , abban a héja is benne van és kesernyés. Mivel ajándékba is akarom adni, gondoltam hátha ez nem lesz az, de tévedtem.  Ez is kesernyés, de így finom.

Hozzávalók:   1,5 kg narancs
                      1 db citrom
                       35 dkg cukor
                      egy darab vanília rúd
                      2,5 dl víz

A narancsot és a citromot meghámozzuk és kis kockákra vágjuk.
A cukorból és a vízből szirupot főzünk. Beletesszük a narancsot, a vaníliát.  Másfél órát főzzük, ez idő alatt besűrűsödik.
Forró üvegekbe tesszük.

Egy finom foszlós kaláccsal  kiváló reggeli a hideg téli  vasárnapokon.


Utólag beírom a másik receptet is. Arról nincs fotó.

1 kg narancsot megmosunk. Héjastól vékony szeletekre vágunk és felkockázzuk.  Lábasba tesszük, ráöntünk 6 dl almalevet. Almáspite sütésekor  szoktam lefagyasztani erre a célra.
40-50 percig lassú tűzön forraljuk. Hozzáadunk 1 kg befőző cukrot.  még 5 percig főzzük lassú tűzön, majd 5 percig nagy lángon.  Üvegekbe töltjük.  Nem kell dunsztolni.

12 megjegyzés:

  1. A tesóm Svájcban evett narancslekvárt, azóta is emlegeti, hogy milyen finom volt, és hogy készítsek neki, de még azóta se próbáltam ki, de lehet most:)

    VálaszTörlés
  2. nem a héjától lesz kesernyés, hanem attól, ha a fehér réteget nem hámozod le róla.
    gyakorlatilag "húsig" kell hámozni, még a cikkeket elválasztó hártyát is le kell szedni róla, és akkor nem lesz kesernyés.
    szerintem.

    VálaszTörlés
  3. Én meg a l*dliben vettem :):):)

    VálaszTörlés
  4. Gondoltam, hogy kifilézem, de igazán kesernyésen finom:)

    VálaszTörlés
  5. Én is szeretem...:) Az angol narancslekvár is kesernyés... de finom!:)
    Jó ötlet, hogy ajándékba. El is fogom készíteni:)

    VálaszTörlés
  6. Kipróbálom a téli szünetben:)))Izgalmas!

    VálaszTörlés
  7. az első receptnél sem kell dunsztolni?

    VálaszTörlés
  8. Nem, én kicsit fejre fordítottam az üvegeket. Végülis ezeket nem akarjuk hónapokig elrakni:)

    VálaszTörlés
  9. Húú, de jó kis receptek vannak itt! Igényes megvalósítás, igényes blog! Örülök, hogy idetévedtem! :-)

    VálaszTörlés
  10. Köszönjük a dícséretet Márti !

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...