2012. január 8., vasárnap

Gyömbéres-korianderes csirkecomb



Ebben a receptben a csirkecombnak nincs  esélye.... Egyszerűen csak itt van, mert valaminek vinnie kell azt a fergeteges, fantasztikus ízkombinációt, amit a gyömbér és a narancs produkál. A véletlenek játéka talán, hogy állandóan gyömbér barátommal találkozok. Az ősszel eltett savanyúság nálunk elengedhetetlen kelléke. Aztán itt van a kedves gasztro ajándék, amit a "fazekas" angyalkától kaptam, a gyömbéres-narancsos fűszersó...nem, inkább nem folytatom tovább, mert ezt érezni kell. Naponta többször kinyitom a kis üvegcsét és szagolgatom.Mert frenetikus illatélmény, higgyétek el. Aztán itt van Gondaanyu nagyon finom és pikáns kandírozott gyömbére, amit a héten kaptam. Hát lehet így "nem" gyömbérrel főzni? A hab a tortán már csak az volt, hogy az Erdélyi Konyha magazinban rátaláltunk Edó receptjére...úgy látom, a blogon még nem jelent meg, de az újságban Gyömbéres csirkecombok címmel szerepelt. 

Én egy kicsit tovább gondoltam:

Csirkecombot pácolunk előző este:

1 evőkanál reszelt gyömbér
2 evőkanál olíva olaj
1 evőkanál mustár
fél citrom leve
fél citrom héja darabosra vágva
narancshéj darabok
2-3 db babérlevél
őrölt bors
1 kávés kanál durvára őrölt koriandermag
vágott petrezselyem


A combokat a páccal alaposan összeforgatjuk bekenjük, és egy éjszakára légmentesen lezárva fóliába tesszük. De legalább pár órát.
A pácból kivéve sózzuk, én itt a gyömbéres narancsos fűszersót használtam. Lefedve sütjük, majd a végén szép ropogósra pirítjuk. Bármilyen köret jó hozzá. Én most kukoricás rizzsel tálaltam.














5 megjegyzés:

  1. Az biztos, hogy ide csirkecomb nem is kell. Elkészítem anélkül! :)

    VálaszTörlés
  2. Ez igen, kedvet adtál a gyömbérhez, bár eddig még nem kóstóltam:)

    VálaszTörlés
  3. Látom, gyömbérben utazol mostanában, olyan szépek és kívánatosak a képek, hogy kedvet kap az ember lánya valóban elkészíteni:) Csendesen megjegyzem itt, hogy a ráérős kenyeredet úgy megkóstolnám...

    VálaszTörlés
  4. Csodás étel, csodás kép!:)

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...