2012. január 10., kedd

Mákos stangli.

A második tepsivel most sül, nehogy elfelejtsem !

Van nekem egy kedves barátném, középiskolai, olyan, akivel fél szavakból is értjük egymást.  Nála kóstoltam, tőle a recept.
Jó nagy adag, a feléből lett két nagy tepsivel. Jön  a farsang, próbálkozzatok.

Hozzávalók:  40 dkg rétesliszt
                    40 dkg finomliszt
                    50 dkg vaj
                   1 kispohár tejföl
                    2 tojás sárgája  ( fehérje majd a kenéshez elfogy ám !)
                   10 dkg nem őrölt mák megpirítva
                    3-4 dkg só
                   15 dkg füstölt sajt
                   1 cs sütőpor
                   pirított szezámmag a tetejére

Mák megpirítva ! Ki hallott még ilyet!   Azzal kezdtem, hogy szárazon megpirítottam a mákot, kiöntöttem a serpenyőből, majd úgyszintén szárazon megpirult a szezámmag is.

Aztán a hozzávalókat összegyúrtam, fél cm vastagra kinyújtottam.  Derelye vágóval szebb, de nem  találtam, így a pizza szeletelővel eldaraboltam tetszőleges rudakra.

Megkentem a tojás fehérjével, jól megszórtam a pirított szezámmaggal és előmelegített sütőben megsütöttem.

Nem dagadnak meg, nem kell túl sok helyet hagyni közöttük. 15-20 perc alatt szép világosra sültek.

Nem égett meg a második tepsi sem.  Finom, omlós sós kekszet kapunk. Sokáig eláll.

6 megjegyzés:

  1. Isteni, recept mentve:) Köszi a barátnődnek is:)

    VálaszTörlés
  2. Juhé! Imádatos mák! Mindenben és minden mennyiségben, na meg a szezámmag!!:)Klassz recept! Csókoltatom a barátnődet!:)))

    VálaszTörlés
  3. Köszi lányok, majd legközelebb postázom neki !

    VálaszTörlés
  4. A recept nagyon jó! Csak az a gyanúm, hogy nem fél kiló vaj kell, szerintem elírtad véletlenül az 5 dekát.

    VálaszTörlés
  5. Nem, nem. 80 dkg a liszt. Fél adagot sütöttem, 25 dkg margarinnal. Nem zsíros, omlós lesz tőle. Ha megnézed semmi folyadék nincs benne, az a kis tejföl meg a tojás sárgája. Valami kell ami összetartja.

    VálaszTörlés
  6. Na ezt megsütöm a síelőimnek. :):)

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...