2012. január 4., szerda

"Ráérős" krumplis kenyér





Az elmúlt hetekben ráérősen sütöttem, főztem. A téli szünet, a családdal együtt töltött idő, még hó hiányában is nagyon jólesett. Ráérősen ébredtünk, reggeliztünk, és ráérősen készültünk az ünnepekre. Minden időt kihasználva, kényelmesen teltek ezek a napok. Annyira, hogy a magamnak beígért kovászkészítést sem valósítottam meg....de most, most megígérem, itt mindenki "füle" hallatára, hogy én is belevágok a kovászolásba. Addig is, hagy osszam meg veletek krumplis kenyér tapasztalataimat. Egyenlőre csak egyet.....az ünnepek alatt készült köretnek a sütőben sült krumpli. becsomagolva alufóliába és bedobva a sütő aljába. Kényelmes, és egészséges köret. Míg sül a hús, addig megsül a köret is.
Ezekből a megsült krumplikból dobtam bele néhányat ebbe a kenyérbe, és mondhatom, nagyon finom ízt ad az egyszerű fehér kenyérnek. Gyakran sütök kenyeret. Napi szinten. Minden lehetséges módot kipróbáltam már, de vannak ételek, amihez csak a fehér kenyér illik. Most írhatnám azt, hogy direkte krumplis kenyeret akartam sütni, de pont nem volt itthon főtt krumpli. Nem, nem, ez nem így történt. Egyszerűen eszembe jutott, beledobtam a tésztába, és kész. Jó lett. Intenzív krumplis íz.






 A kenyér a korpás kenyérkék alapján készült, annyi változtatással, hogy ment bele még 3 közepes héjában sült krumpli megtörve, és valamivel kevesebb folyadék. A dobozban meg jó sütni, mert ha lágyabb  is lesz a tésztánk a krumplitól, a forma megtartja...














Dobozban és sütőzacskóban:
első kelesztés előtt
sütés előtt

15 megjegyzés:

  1. Nekem most kel. Szeretem a fotóidat:)

    VálaszTörlés
  2. Gondaanyu! A töltött káposztához, meg pláne!!!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép lett!
    Én is ilyen formában sütöm, de nekem nincsenek cserepeim sosem.

    VálaszTörlés
  4. Daisy! Tudod, ez olyan Limarás széthúzható doboz! A cserepek meg a gőztől, meg a sütőzacskótól jönnek!:)))

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép lett, biztos finomabb a sült krumplitól. Lila füge szakácskönyvében olvastam a napokban a fügés kenyeret, nagyon megtetszett. Te próbáltad már fügével?

    VálaszTörlés
  6. Jó, de ekkora sütőzacskóm nincsen.
    Nekem 1,2 - 1,4 kg-osak a kenyereim és még így is másnaponta kell sütnöm.
    Ez mekkora kenyér lett?

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szép lett! A krumplis kenyér nálunk is nagy favorit. :)

    VálaszTörlés
  8. Daisy! Ez a kenyér is kb. 1,2 kg. Én az 5 db-os sztenderd méretű 35x43 -as méretű sütőzacskót veszem mindig. Beleteszem a dobozba, abba a kenyeret. Soha nem kötöm el a végét, csak behajtom a doboz széléhez. nem is lehetne összekötni.Nem engedi a kenyér mérete. És így is nagyon szépen megsül. A második kelesztés végére pont eléri a doboz tetejét a kenyér, annyira húzom szét. Sülés közben még nő, teljesen hozzáér, van, hogy ráragad a zsákra, de egyszer sem okozott gondot, mindig szépen le tudtam szedni róla....

    Kati! Fügével még nem próbáltam, de biztos finom lehet.

    Szemi! Igen, nálunk is. Puha, lágy lesz tőle a kenyér.

    VálaszTörlés
  9. Daisy! raktam be pár tavalyi képet, így néz ki a zacskóban....

    VálaszTörlés
  10. Különböző márkájú sütőzacskók vannak, a legnagyobbak kell venni, az az, amit írtál Babett. A márkanév az árban játszik szerepet. Nincs jelentősége. Én a Coop boltban a saját márkanevűt veszem, 180 Ft 5 db. Egynél többször úgyse használhatók a többiek sem.
    Kényelmes megoldás, és kiválóan működik.

    Ebbe a 35 x 45 cm zacskóban cca. másfél kilós a legnagyobb , ami belefér. A kenyér formájával lehet még játszani, hogy kerekre sütöd jénaiban vagy hosszúkásra.

    VálaszTörlés
  11. Jaj, nem m figyeltem!
    Azt hittem a tepsivel együtt teszed a zacskóba.
    Most már értem. köszönöm!

    VálaszTörlés
  12. Gyönyörüek,nagyokat nyeltem!Mit jelent az öregtészta?Még nem sütöttem kenyeret,ellátnál jó tanácsokkal?Szeretném ha sikerülne.

    VálaszTörlés
  13. Kedves Éva! Itt jobb oldalt a "cimkék" feliratnál több mint 30 kenyér receptet találsz. Anno pár éve én is így kezdtem a kenyérsütést. Keresgéltem és elolvastam mindent ami érdekelt. A blogon szereplő receptekhez igyekeztünk megfelelő leírást adni, vagy egy-egy hivatkozással eljuthatsz más oldalakra is. Jó böngészést kívánok!!!

    VálaszTörlés
  14. Az öregtészta receptjét megtalálod a rozskovászos zsemlénél. Tulajdonképpen a kovász a kenyérben. Csak nem az előző kenyértésztából vétetik el, hanem egy elkelesztett kenyértészta, amit hűtőben tárolva egy hétig felhasználhatsz a kenyér állagát javítja, levegősebb lágyabb lesz a tészta tőle...

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...