2012. január 1., vasárnap

Gyömbéres bonbon


Egy finom bonbonnal kívánok boldog új évet minden olvasónknak !

Tavaly óta nézegettem a  készítését ezen az oldalon.

Karácsony előtt Kalocsán az Aldiban bedobtam egy doboz bonbon papírt a kosárba, aztán itthon derült ki, hogy  kicsik. Viszont kiválóan megfelel ehhez az édességhez.
Kissé macerás az igaz.  Egy papírkapszlit megfogunk és kikenünk csokoládéval. Mikor kellően megszilárdult, újra kenjük.

Közben elkészítjük a tölteléket.

140 gr tejszínt felforrósítunk.  12 gr őrölt  gyömbért beleteszünk, elkeverjük, 10 percig pihentetjük és leszűrjük.
20 dkg fehér csokoládét megolvasztunk víz felett.  Összekeverjük a gyömbéres tejszínnel, 3 dkg vajjal és fél lime levével.

Nyomózsákból, vagy két kanál segítségével beletöltjük a csokihüvelybe a tölteléket és lezárjuk a bonbont.
Pár óra hidegen való pihenés után nekiülhetünk leoperálni a  papírt a csokoládéról.
Hústűvel egy helyen elválasztottam a papírt, és a tűvel, majd kézzel leszedegettem.

Fejre fordítottam, vagy talpra állítottam? őket, pötty csoki a tetejükre és a direkt erre az alkalomra kandírozott gyömbérből egy darabkát rátettem És kész.

Csináltam nyitottan is, ez macerás, mert az üres csokihüvelyt kell elválasztani a papírtól. Akárhogy kentem is ki, csak vékony a csokiréteg, volt hogy letört kis darab, de amikor beletöltöttem a tölteléket, kapszliba tettem, nem is látszott.
Ennek a tetejére is került gyömbérdarab.

Egy sincs belőle,  nagyon ízlett.  Barátoknak készítettem, hálás társaság , agyon dícsérték.
Szilikon vagy alufóliás formában könnyebb megcsinálni.

Azért mielőtt nekifogtam egy próbát csináltam, diókrémmel.

2 megjegyzés:

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...