2012. április 3., kedd

Húsvéti ajánló



Hankka hívott játszani, köszönöm.  Nem is könnyű dolog összeszedni a recepteket .

Hogy mit ajánlok Húsvétra ???

Három nappal előtte még gőzöm sincs mit fogok főzni.  Hogy mit nem azt tudom:

NYULAT NEM ! 


Egyrészt túl hasonlít a macskára, és itt nekem  van két díszpéldány, másrészt Anna lányoméknak van két törpenyula…… hát nyulat mégsemJ   Próbálkoztam karácsonykor, a kutya az jól járt vele.

Pénteken természetesen    HALÁSZLÉ    bajai módra, tésztával, bográcsban, férfiember által főzve. Én majd  kifőzöm a tésztát, sőt talán gyúrok frisset bele.

Felénk a főtt sonkát kaláccsal eszik, tehát a kalács az biztos. Sőt a szomszédoknak is szoktam, bár azt hiszem az idén ez elmarad, nem lesz rá időm.

Akarok kenyérben sült sonkát, tavaly kipróbáltam, nagyon tetszett annak, aki kóstolta. Ehhez nincs receptem, akármelyik kenyértésztával lehet sütni, a sonkát előbb meg kell főzni.

A HÚSLEVEST  mindenki szereti, a kicsiknek is kiváló, benne a sokféle zöldség  meg a finom leveshús, van aki ezzel jóllakik.

Jó szívvel ajánlom, úgyis mindenki medvehagyma lázban ég, a TÖLTÖTT CSIRKECOMBOT .
Családnak, vendégeknek akárkinek sütöttem, odavolt meg vissza, olyan finom.
Ha pedig elfogy a medvehagyma, próbáljátok ki kaporral, úgy még finomabb.


Mellé egy finom   SALÁTA    pont elég.



Ha van vállalkozó, bográcsban főzhet pörköltet.  Kibicek töltik a poharat, és adják a tanácsokat, hogy hogyan is lenne még jobb J


A BÁRÁNYNAK  ugyan egyesek szerint bárány íze van,  de alkalmanként megkockáztatom.



És a sütemények.
Kell, ami    több napig eláll,    ha jön locsolkodó, megkínálhatjuk vele. 



Kell valami  SÓS.


 Vagy valami  POGÁCSA.



Az édes az   HÁZI KRÉMES lesz, vagy egyszerűen , a BABETT   által sütött mézes francia.





Van még tervbe reggelire nyuszizsemle,

és ha még éhes lesz valaki, akkor teljesítem a kívánságát.

Ha gondoljátok, próbáljátok ki egyik-másik receptet.  Sok sikert és jó étvágyat kívánok hozzá!


3 megjegyzés:

  1. Nagyon jó kis ajánló, az első képet leszámítva bármelyiket elfogadnám a húsvéti asztalra! Főleg, ha így készen tennék elém! :)

    VálaszTörlés
  2. Hát mit mondjak...mit nem adnék most egy G.J. féle halászléért:D

    VálaszTörlés
  3. Nekem a halaszle... es a toltott csirkecomb

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...