2012. április 5., csütörtök

Finom túrós sütemény, kívánós férjeknek

Minden dobozt megnézett, és az amúgy kedvelt háztartási kekszre csak egy unott fintort csinált. Mert nem kekszet, nem kalácsot, SÜTEMÉNYT  enne !
Este nyolckor már mégse fogtam hozzá sütni,  ma a húsvéti készülődés közben kiköszörültem a csorbát.

A receptet a sógorasszonyomtól kaptam valamikor .

Hozzávalók:

40 dkg liszt
4 tojás
20 dkg porcukor
1 dl tej
1 dl olaj
csipet só
30 dkg liszt
1 sütőpor  ( szalalkáli helyett  )

A tojások sárgáját a cukorral habosra keverjük.  Beletesszük a többi hozzávalót. A fehérjét habbá verjük és a tésztához forgatjuk.
Közepes méretű tepsit kivajazunk, kilisztezünk, és mint a piskótát megsütjük a tésztát.



Rácson kihűtjük.
Vízszintesen kétfelé vágjuk.


 Megtöltjük a túrós krémmel.



Krém:  50 dkg túró  át lehet passzírozni szitán, de anélkül is jó.
            20 dkg porcukor
            25 dkg margarin
            2 cs vaníliás cukor

Kézzel összegyúrtam és a tésztára kentem. Rátettem a tetejét, leheletnyi porcukorral meghintettem.

Azonnal is szeletelhető, de jót tesz neki pár óra hűtés.

2 megjegyzés:

  1. Nekem is van egy hasonló receptem még a mamitól. Nagyon szerettük,Emlékszem , mikor sütötte nem tudtunk megmaradni a konyhában a szalalkáli erős illatától:)

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...