2012. április 6., péntek

Spárga, savanyún


Amikor a spárga megjelenik a piacon, az nekem kicsit a nyár kezdetét jelenti.  De legyen csak még tavasz !

Telefonált a Zoli, hogy a HeppJaninál otthagyott nekünk is egy láda spárgát :)  Isten tartsa meg a jó szokását !

Fagyasztva nem szeretem, egyszerre pedig sok, rengeteg.  
JUDITÉK  készítettek tavaly savanyított formában,  és nagyon finom volt.  Elkértem a receptet.

Ha van akkor magasabb üvegeket válogassunk ki. A spárgát az üveghez vágjuk, megmossuk és szépen belerakjuk, fejjel felfelé természetesen.

Ráöntjük a hideg levet, lezárjuk és a kamrapolcra tesszük. 2-3 hét múlva akár fogyasztható is.

A lé pedig így készül,  5 literes nagy üveghez számolva :

1,5 liter víz
0,5 liter 10%-os ecet
6 dkg só
10 dkg cukor
mokkáskanál kénpor
teáskanál szalicil
egész bors, babérlevél, mustármag, köménymag

A hosszú szálak végéből még levágjuk a zsenge részt, kiváló leves készülhet belőle.


A maradékot betekertem nedves abroszba és hűvös helyen tartom, húsvétkor valami készül majd belőle.


2 megjegyzés:

  1. De jól néznek ki és biztosan isteniek is :)

    VálaszTörlés
  2. Azok,én már csak tudom!:))) Húsvétkor nálunk mind elfogyott...a savanyítás elmaradt.:)

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...