2012. május 25., péntek

Vaníliás rebarbara eperhabbal

A magunk kedvére már egész hónapban nem sütöttem semmit.  Mikor megtaláltam ezt a desszertet, egyből tudtam, ezt nem hagyom ki.
Különben is 220 kalória.  Pont nekünk való!

Hozzávalók 4 személyre:   70 dkg rebarbara szár
    30 dkg szamóca
2-3 kanál cukor
1-2 dl fehér bor
egy rúd vanília

A rebarbarát  megtisztítás után 3 cm-es darabokra vágtam.  Lábasba tettem, rászórtam a cukrot, ráöntöttem a bort. A vanília rudat kettévágtam, kikapartam a belsejét .  Mind a belsejét, mind a vanília rudat beletettem a rebarbarához. 
Felforraltam, majd fedő alatt, lassú tűzön pároltam 4-5 percig.

Eddig előre el lehet készíteni, kihűlés után hűtőben állhat pár órát.

Belekanalaztam  néhány szép tálkába.

A szamócát kivettem a hűtőből és pár szép szemet félretéve díszítésre, a többit botmixerre pépesítettem.

Ráöntöttem  a rebarbarára,  fél szamócával dísztettem.

Nagyon finom, nem édes, kellemesen gyümölcsízű desszert.

A korábban említett Nagy salátáskönyvből van a recept.



3 megjegyzés:

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...