2013. január 30., szerda

Citromos tonhalas tészta


A TV Paprika magazinban van az eredeti recept, bár szóról-szóra úgy csináltam.

Első lépésként gyúrtam ilyen szép szélesmetélt tésztát. Flancosabban tagliatelle, de maradjunk csak a szép és precíz magyar nyelvnél:)  10 dkg liszt, egy tojás, pár csepp olíva olaj. Géppel nyújtottam és vágtam jó hosszúra.  
Enyhén sós vízben kifőztem, mire kifőtt kész lett a mártás is.


4 fő részére kell 40 dkg tészta, 20 dkg konzerv tonhal, 1 citrom héja, só, bors, snidling a tálaláshoz.

A mártás: 6 dkg vaj, 2-3 dl tejszín, 1 gerezd fokhagyma, az 1 citrom leve, 6 dkg parmezán sajt reszelve. Petrezselyem zöld.
A vajat közepes tűzön felolvasztjuk, beletesszük a tejszínt és 5-6 percig forraljuk.  Levesszük a tűzről és gyorsan belerakjuk az előzőleg összenyomott fokhagymát és a lereszelt sajtot.  Megszórjuk a vágott petrezselyem zölddel, hozzátesszük a halat és a tésztával elkavarjuk. 
Ráreszeljük a citrom héját, rászórjuk a snidlinget és mehet is a tányérba !


Érdeme s jóféle halkonzervet venni, először a Rio mare márkájúval csináltam és sokkal finomabb volt.


6 megjegyzés:

  1. Jól hangzik, én is olvastam citromos szósszal készült tésztáról, de valahogy nem mertem még kipróbálni. Milyen az íze?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Picit érzik a citrom, meg a hal is meg a tejszín is, finom. Mi szeretjük a savanykás leveseket és mártásokat.

      Törlés
  2. Óóóó és mégegyszer óóóóó :)

    VálaszTörlés
  3. Ez eszméletlen jól hangzik!!!

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...