2014. február 16., vasárnap

Sósperec


Fotókiállítás nyílt ma nálunk az IKSZT-ben, közkedvelt nevén az X klubban.  Szakértő vendégek is híva lettek, meg hát a megjelenteknek is, volt egy büfé asztal, amin inkább csak sütemények voltak, édesek és sósak.

Édeset többen ajánlották, hogy hoznak, íyg nekem a sós rágcsálni való jutott.
Ezen a facebook  oldalon találtam ezt a jó kis perec receptet.  Elég könnyű elkészíteni, elég kiadós is, és a gyerekek, gyerekek, szeretik a perecet, meg talán a felnőttek is, ha másért nem nosztalgiából.

Hozzávalók: 50 dkg liszt
  3 dkg élesztő
2 dl tej
1 teáskanál cukor
1 teáskanál só
1 dl étolaj

1 tojás megkenni

A mázhoz 1 evőkanál liszt, 1 teáskanál só, víz, hogy sűrűn folyós legyen.

A langyos cukrozott tejben felfuttatjuk az élesztőt, majd a tészta alapanyagaiból  kelt tésztát dagasztunk.  Nekem sehogy nem állt össze a tészta, ezért tettem még hozzá kb. fél dl tejet. Így sem lett lágy a tészta, de gyúrható. 
Egy órát pihentettem.  5 dkg -os darabokra vágtam, és lisztezetlen deszkán kisodortam. Legalább 30 cm legyen és ceruza vékony.  Eleve összeugrik kicsit ahogy letesszük, de az élesztő miatt sülés közben még vastagszik is. 

Perec formára igazítva megkentem tojással és az előmelegített sütőbe  tettem. Kb 15 perc után megcsöpögtettem a sós liszttel, és még pár percre vissza tettem a sütőbe.


1 megjegyzés:

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...