2015. november 2., hétfő

Egyformán

Megkérdezték tőlem, hogy tudom-e az unokáimat  - mostanra hatot - egyformán szeretni??? Teljesen egyformán.

Kapásból azt válaszoltam, hogy nem, nem is lehet.  Egyforma szeretet nincs.  Nem is hiszem, hogy akarja valaki, hogy egyformán szeressék.

Hát vegyük csak sorba.

A Juli volt az első.

Harmadikos, okos ügyes. Járt focizni évekig, most zeneiskolába akart íratkozni.  Hasonló , mint az anyja volt, a faluban meg szokták ismerni, hogy ugye te a Gonda Eszter kislánya vagy ?  Mások a Juditra hasonlítják, szerintem az apai dédnagymama vonásaiból örökölt sokat.  
Kicsinek olyan gyűrűs haja volt, hogy fésülni sem lehetett.  Mára kinyúlt neki, de most sem szög egyenes.
Zsófival néha összebalhéznak, de amúgy rettentően figyel a testvérére, ha nálunk vannak is. 

Zsófi a csillagszemű, itt elől a talicskában.

Neki az egész arca mosolyog, a szemei is:)  Madárcsontú kislány, ha a nyakunkba ugrik ott is ragad, mintha tapadó korongjai lennének. 
Gyönyörű hangja van, néptáncra jár, ott is az ügyesek közé tartozik.
Elsős  szeptembertől.

Ők ketten testvérek, most született hozzájuk  a harmadik testvér.

Ági, a másik fészekaljból az első.

Érzékeny kis virágszál, vele csak gyengéden szabad beszélni, a katonás stílustól bezárkózik. Derékig érő szőke haja van, és engedi hogy megfésüljék.
Nála érzem azt, amit az enyémek között  Eszter nálad, hogy védtelenebb a többinél.  Rá ezért ha itt vannak picivel, de csak hajszálnyival több figyelem jut.

Hugó az első fiú.

Olyan igazi.  Nagyon várom, hogy 18 éves legyen, szerintem imádni fogják a lányok. Kedves, hízelgős, énekel, verset mond, fúr farag, traktort szerel és füvet nyír:)
Három lány után és három lány unoka után hatalmas élmény csak  vele lenni is. Ízig vérig fiú.  Ha felül a traktorra, utána át kell nézni, mert mindent elállít.  Most éppen Sam, a hős tűzoltó, négy éves lesz, február 29-én:)  minden betűt és számot ismer.  Sokat énekel, és egyfolytában beszél:)

Regina.
Kis tündér.  Naponta többször indul a Donda mamához és papához:)  Két éves lesz, mindent beszél, folyamatosan.  Egy baba soha nincs nála, minimum kettő:)  Jó anyuka lesz, vagy óvónéni az tuti.

És a legfrissebb, a Vince. 

Ma viszik haza a kórházból.  Még ne találkoztunk, de alig várom, hogy élőben lássam. Két nagy lány után a Papája szerint felkötheti a gatyát, de nem féltem én . Ha csak fele olyan klassz gyerek lesz, mint a nővérei, a Juli meg a Zsófi, akkor rövid időn belül  ő lesz a főnök a családban :):)

Ők vannak nekünk. Egyenlőre.  Hát lehetne választani, hogy ezt szeretem, ezt meg nem annyira ??  

Hogy kire hasonlítanak, ezt megnézzük, igen, de csak annyi jelentőséggel bír, mint megállapítás. Mert lehet, hogy másra hasonlít az arca. De olyan szeme, mint az enyém. Többüknek a vércsoportja is ( egy vérből valók vagyunk Te meg én :) Vagy a testalkata hasonlít csak, vagy némely szokása, de nem, ha semmi,  akkor is nekem mondja hogy Mama , az ölembe ül, hogy olvassak, hogy az lenne jó, ha mi az egyik utcában, ők meg a másikban laknának, a sokórás utazáshoz képest.  És látjuk rajtuk, hogy örülnek a nyaralás végén a szülőknek, meg hogy hazamennek, de maradnának is még szívesen.  És ha elmennek, napokig hallom még a hangjukat, a tükrön hagyom a kezük nyomát, és olvasgatom a mesekönyvet amiből előző napokban olvastam nekik.

Többiek, akiknek van már legalább kettő? Mit gondoltok? Hogy érzitek?



4 megjegyzés:

  1. Nekem három, és így van, mindegyik imádom, de mindegyik másként.:)
    Kolos a gyengém, első unoka és fiú, nekem csak lányaim vannak.
    Bogi egy hízelgő macska, de van hogy duzzogós hercegnő, nekem azért legtöbbször a hízelgő macska jut. :)
    Alíz, öntörvényű, merész és hisztis a végtelenségig, de nálunk ő a madárcsontú és tapadókorongos...
    Amikor velem vannak, néha befonom a szemöldököm, amikor elmennek, üres lesz minden és alig várom, hogy ismét idegeljenek :):):)
    Gyönyörűek az unokáid, egytől egyig. Teljen még sok-sok örömetek bennük János papával. ♥♥♥

    VálaszTörlés
  2. Idetévedtem erre az oldalra. Olyan jó volt olvasni amit az unokáidról irtál. Nekem is vagy négy, 3 fiu és egy kislány. 20 évestöl 4 évesig. Pontosan az érzem amit Te, ha elmennek
    üres minden, igen és nem radroztam le a falról az autót amit a Daniel unokám rárajzolt, jó volt mindig rénézni... Èlvezem, hogy különbözöek és egy - egy mozdulatból mimikából tudom, hogy kire hasonlitanak a családban. Nagyon jó Velük. Neked is további boldogságot kivánok az unokáiddal. Susanne W.

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...