2016. január 8., péntek

Csirkemell szezámmártásban (Tahini pilic )



Decemberben egy 75 %-osra sikerült törökös vacsorán voltam.   A török szakács nem jött el valamiért, aki      a szomszéd faluból jött az töröknek török, de.... hát..... nem volt profi.

Azóta rájöttem, hogy magunk meg tudtuk volna sokkal jobban csinálni.
Judit lányom szakácskönyvei között találtam kimondottan török ételeset, de nekem  is a polcon a Váncsa István második könyve, amiben bizony bizony, bőven vannak török receptek. Mint ez a csirkemell szezámszószban.

Kevés hozzávaló, a szezámpaszta kivételével minden konyhában minden megtalálható.
Nekem is véletlenül volt itthon a szezámpaszta, valami más helyett ezt vettem, gondoltam, üsse kavics, majd jó lesz valamire. Hát kérem itt a VALAMI.

Hozzávalók: 4 személyre

4 csirkemell filé
4 ek szezámpaszta, tahini
2 ek gránátalma vagy juharszirup, de tökéletes a méz is helyettük
1 citrom leve
hat gerezd fokhagyma összenyomva
frissen őrölt bors.

A hús tetejére 1-2 ek zsemlemorzsa
1 ek finomra vágott pisztácia vagy szárazon pirított szezámmag

A csirkemelleket csíkokra vágjuk.
Összekeverjük a tahinit a fokhagymával, mézzel, citromlével, sóval, borssal egy kis vízzel.

Összekeverjük a csirkemell csíkokkal, egy órára hidegre tesszük.

Megfelelő méretű jénai vagy kerámia sütőtálba öntjük, a tetejét megszórjuk a morzsával és a szezámmaggal, és 200 fokos sütöben 20-30 percig sütjük.

Nem hiszem, hogy ártottam a receptnek, de a sütőtál aljára is és a hús tetejére is locsoltam kevés olíva olajat.


Én szeretem a szezámmagot:)


Köretnek mégse lehet krumplipürét csinálni, így , meg mert egyszerű és  gyors, kuszkusz készült párolt póréval és a forrázás előtt aszalt paradicsomot is tettem bele. 

Bocsánat kedves Váncsa István, de instant kuszkusz van a képen, igen, sajna túl soká tartott volna valódit beszerezni:)

No, egy szó, mint száz, nagy dícséretet kaptam.

Kevés munka, egyszerű hozzávalók, és egy nagyszerű étel a végeredmény.  



1 megjegyzés:

  1. Ígéretesnek tűnik. Nekem is van itthon hozzá mindenem, még kuszkuszom is :):) Majd elkövetem egyik nap, de ma bakonyi lesz nokedlivel.:)

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...