2016. február 1., hétfő

Húsgombócok csípős paradicsomos mártással és padlizsánpürével / Hünkar begendili köfte

Számomra elég meglepő párosítás, paradicsomos mártás és padlizsán püré. Egész padlizsánom nem is volt, így kész pürét használtam,  biztos más lett volna frissen sütöttel.

Hozzávalók:  1/2 kg darált marha vagy borjúhús
két reszelt vöröshagyma
petrezselyemzöld
kiskanálnyi szétmorzsolt erős paprika
liszt
a sütéshez olaj

A paradicsom mártáshoz: egy felkockázott vöröshagyma
5-6 gerezd apróra vágott fokhagyma 
1-2 apró chili paprika
5 paradicsom, lehéjazva, kinyomkodva, felkockázva (konzervet lehet kapni olasz nemzetiségűt)
1 ek fehér borecet
1 ek cukor
só, frissen őrölt bors

Padlizsánpüréhez: 
4 padlizsán vaslapon megsütve, a húsa felkockázva
1 ek vaj
2 ek liszt
3 dl tej
15dkg frissen reszelt parmezán sajt
só, bors






A húst a reszelt hagymával, sóval, paprikával , petrezselyem zölddel összegyúrjuk, kis gombócokat készítünk belőle, lisztben megforgatjuk és eltesszük a hűtőbe.

A paradicsom mártáshoz megdinszteljük olívaolajon a hagymát és a fokhagymát, rátesszük a paradicsomot, a cukrot az ecetet, a vágott zöldet, sót, borsot, erős paprikát.
25 percig főzzük. Ha nagyon száraz, önteni lehet rá kis vizet. 






A húsgombócokat olajban kisütjük, papírtörlőre kiszedjük.
A paradicsommal összemelegítjük.


Eddig akár egy olasz étel is lehetne.



A padlizsán püréhez  a vajból és a lisztből világos rántást készítünk, felöntjük a tejjel, és kevergetve felforraljuk.  Beleszórjuk a sajtot, sózzuk, borsozzuk, majd legvégül a padlizsánt is hozzáadjuk.


Állítólag, azt írja a Váncsa István, hogy klasszikus isztambuli étel, az Ottomán Birodalom fénykorából való.  Nekem furcsa a kétféle szósz. 
Főztem is hozzá egy kis penne tésztát....:)


2 megjegyzés:

  1. Én is főztem volna...a padlizsánkrémet szeretem, de csak kenyérrel :):)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van még pár recept amit meg akarok főzni. Igazából egészen a magyar konyha ízei köszönnek vissza , semmi extrém és különös.

      Törlés

Lakodalmas vagy sváb kifli

  Nagyon szeretem sütni, mert akár kemencében, akár villanysütőben egyformán szépre sül.  Először lakodalomba kértek meg sütni, akkor kaptam...