2009. április 14., kedd

Csicseriborsó, bab, lencse

Szombatonként a biopiacon mindenféle dolgot lehet kapni. Csicseriborsót is. Manapság kevesen főzik, eszik, pedig régen biztosan ismerték, ha már a gyerekdalokban is benne van.

Itt várakozott a doboz csicseriborsó a kamrapolcon egy ideje. Krumplit annyiszor eszünk, nem volt kedvem hozzá vasárnap. Így elővettem csicserit, egy kis zöldhüvelyű zöldbabaot és belőlük lett a köret.

A csirkét grillcsirkének sütöttem, beszórtam fokhagymás fűszerkeverékkel kívül-belül, ráültettem a kerámia sütőalkalmatosságra, betekertem alufóliába, és két és fél óra alatt gyönyörűen megsült.

A zöldbabot enyhén sós, citromos vízbe, amibe egy gerezd fokhagymát is beledobtam , roppanósra főztem.

Kis olajon lilahagymát pároltam, csak egy kicsit, leöntöttem a borsó levét, rátettem a hagymára, sóztam, borsoztam és tálaltam.

Bátran ajánlom mindenkinek a csicseriborsót, nagyon finom. Puha krémes, mint a bab, és édeskés, mint a csemege kukorica.

Egy pohár fehérbor jól illik utána.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Lakodalmas vagy sváb kifli

  Nagyon szeretem sütni, mert akár kemencében, akár villanysütőben egyformán szépre sül.  Először lakodalomba kértek meg sütni, akkor kaptam...