2009. június 11., csütörtök

Tejszínes cukkini krémleves


Anna leányom egy darabig nem evett húst, akkor találta ezt a receptet. Ma már a Szabolcs kedvéért elhagyta a hústalanságot, de a leves azóta is közkedvelt minálunk.

Így készül:
70 dkg cukkinit kis kockákra vagdosunk.
Harmadát félretesszük. Olajon megpárolunk egy kis póréhagymát, majd rátesszük a cukkini kérharmad részét, megsózzuk és a saját levében 5 percig pároljuk.
Felöntjük 8 dl húslevessel és puhára pároljuk.
Botmixerrel pépesítjük.
Beletesszük a maradék cukkini kockákat és 5-6 percig főzzük.

Félrehúzzuk.
Egy dl tejszínt elkavarunk egy tojás sárgájával, tárkonnyal, kaporral, petrezselyem zölddel. A levesbe öntjük.
Ízlés szerint utánsózzuk, borsozzuk.
Én egy kis citromlével megsavanyítom, szerintem úgy sokkal finomabb.
Hidegen , melegen egyaránt finom.

1 megjegyzés:

  1. Nagyon szép friss, üde színe van:) Én imádom a leveseket - sajnos egyedül vagyok ezzel.. A cukkini valahogy kimaradt az életünkből, egyszer próbálkoztam vele, de zátonyra futott próbálkozás volt.. Azért ezt a leves kipróbálnám, el nem tudom képzelni, milyen íze lehet?

    VálaszTörlés

Lakodalmas vagy sváb kifli

  Nagyon szeretem sütni, mert akár kemencében, akár villanysütőben egyformán szépre sül.  Először lakodalomba kértek meg sütni, akkor kaptam...