2009. szeptember 13., vasárnap

Körte és csokoládé : második felvonás

Ez volt a mai süteményünk.

Elkészítése: a tésztához összegyúrunk 20 dkg lisztet, 10 dkg vajat, 6 dkg cukrot, csipet sót. Ezt írta a recept, de sehogy nem állt össze, ezért egy kevés tejet is adtam hozzá. Pihentettem egy órát.
24 cm átmérőjű sütőtálba nyomkodtam. A tészta közepére sütőpapírt tettem, bele babot és előmelegített sütőben 10-15 percig sütöttem.

Ezalatt elkészítettem a krémet.
Fél dl feketekávéval felolvasztottam 5 dkg étcsokoládét.
3 egész tojást 15 dkg cukorral habosra kevertem, majd hozzátettem a csokis kávét. Egy vaníkiás cukrot tettem bele, két evőkanál listet, fél csomag sütőport.
3 körtét félbevágtam, meghámoztam, a magházat kivágtam.
A képen látható módon a tésztára tettem.
A krémbe kevertem még 5 dkg darabosra tört mogyorót, majd a körtékre öntöttem.
150 fokos sütőben 40 perc alatt sült meg.
Étcsokoládét olvasztottam és rácsokat csurgattam a tetejére.

Egy kis tejszínhabbal biztosan finomabb lett volna, én többet vártam a recept és a kép alapján.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...