2010. február 1., hétfő

Gombafasírt


Kaptam szombaton egy szatyor laskagombát, meg aztán ennyi hús után  jól esett  a hústalan ebéd tegnap.

25 dkg gombát a késes mixerrel összedaraboltam. A tönkjét levágtam előtte, de a szárából amit lehetett rajta hagytam.
Tálba öntöttem. Picit megsóztam, borsoztam, kis majorannát szórtam rá.
Két evőkanál liszttel, és egy száraz, lereszelt kiflivel  meghintettem, két tojással összegyúrtam, kevertem.
Ha van petrezselyem zöldjét lehet bele tenni.

Zsemlemorzsában forgatva kisütöttem.
Krumplipürével és szilvakompóttal tálaltam.

Meglepően finom lett, anyám is megette szó nélkül, nem vette észre , hogy gombából van.

3 megjegyzés:

  1. Bizony, sokmindenből lehet hús nélküli fasírtot készíteni és csak a fűszerezésen múlik, hogy ugyanolyan íze is lehet, mint az eredeti fasírtnak.
    Sokféle zöldségből és gabonából készítettem már fasírtot, de gombából még nem, egyszer ezt is kipróbálom.

    VálaszTörlés
  2. Ez nagyon jó ötlet...ki fogom próbálni :):)

    VálaszTörlés
  3. Egyszer próbáld ki zabpehellyel dúsítani kb 1 kg 400 ft annál drágább helyen nem érdemes megvenni.Én a 6 éves lányomnak szoktam csinálni zabpelyhes tojáslepényt ketchap szem,száj a tetejére.Nagy gombászok vagyunk dupla öröm szedni és enni is.

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...