2010. augusztus 4., szerda

Rizsfelfújt


Én ugyan mindig ezt a receptet sütöm, de csak azért mert ez az igazi.  Könnyű, remegős, finom.  Csak nyelni kell, rágni semmiképp.


Hozzávalók:
1 liter tej
25 dkg rizs
5 tojás
15 dkg cukor
3 dkg vaj
csipet só

A rizst annyi vízzel, hogy ellepje, egy csipet sóval és a vajjal felteszem főni.   Ha a vizet magába szívta ráöntöm a tejet.  Felforrás után csökkentem a tüzet, majd el is zárom és fedő alatt, gőzben hagyom a rizst omlósra puhulni.

5 tojás sárgáját a 15 dkg cukorral habosra keverek, hozzáteszem a kissé kihűlt rizst.
A fehérjéből kemény habot verek és a tojásos rizshez forgatom óvatosan, hogy ne törjön össze.
Aki szereti ilyenkor tehet bele mazsolát is.

Alaposan kikent jénaiba vagy tepsibe sütjük, 200 fokos előmelegített sütőben.
Ha szép piros barna a teteje akkor jó.
Még azon forrón nagy kockákra vágjuk.
Málnaszörppel, lekvárral , befőttel tálaljuk.

5 megjegyzés:

  1. 100 éve nem ettem. Nagyon szeretem, kérhetek :)

    VálaszTörlés
  2. Ezt valahogy sohasem tudtam megenni, pedig nálunk is szokszor volt

    VálaszTörlés
  3. Nekem is maradt még egy szelet? Nagyon guszta :)

    VálaszTörlés
  4. Legközelebb én is több tejjel fogom készíteni. Így jobban tetszik, sokkal lazább lesz. :)

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...