2011. február 27., vasárnap

Dagadó reszelt burgonyával





Ez a bejegyzés a köreté és nem a dagadóé. Igen. Biztos mindenki ismeri és készíti is a töltött dagadót. Már régen volt terítéken nálunk, kis adagot nem lehet belőle sütni, de hidegen is nagyon szeretjük, úgyhogy nem tartok tőle, hogy megmaradna.

A köret mondhatnánk sokan, benne van a husiban. Igen , igen valóban, de jó magyar szokás szerint, még kellene hozzá valami-gondoljuk sokan. A zöldséges rizs adott volt, azt mindenki szereti. Én meg a hús körül aranybarnára karamellizálódott hagymát és fokhagymát.:)

A napokban kezembe került egy régi főzős újság, a Príma konyha egyik különszáma. Ott találkoztam a reszelt krumplival. Egyből megtetszett
Hajlamosak vagyunk elfeledkezni a héjában főtt krumpli mennyei ízére. Pedig milyen jókat ettünk gyerekkorunkban a szomszédban lakó barátnőm kamrájában hűlő apró körömnyi krumplikból ,amit nem mellesleg a disznónak főztek meg ,mert annyira apró volt, hogy nem kellett az már semmire. De mi beosontunk a kamrába, és a vasfazék tetejét emelgetve rájártunk a krumplira.

Hozzávalók a reszelt burgonyához:

1 kg burgonya
1 kis fej vöröshagyma
kb.5 dkg vaj vagy ennek megfelelő olaj
só, bors,majoránna

Elkészítés:

A burgonyát héjában sós vízben puhára, de nem szétesősre megfőzzük. Kihűtjük. Majd megpucoljuk és nagy lyukú reszelőn lereszeljük. A vajat felolvasztjuk és megfuttatjuk rajta az apróra vagdalt hagymát. rátesszük a reszelt burgonyát, sózzuk, borsozzuk és rövid ideig kevergetve, forgatva pirítjuk. Végül kevés majoránnával meghintjük.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki, hmmm!
    Barbette, nagyon örülök, hogy ide is írsz, mert szeretem amilyen örömmel főzöl, sütsz!Marika blogját meg eddig is látogattam!
    Üdv. Judit

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta, szívesen elfogadnám

    VálaszTörlés

Lakodalmas vagy sváb kifli

  Nagyon szeretem sütni, mert akár kemencében, akár villanysütőben egyformán szépre sül.  Először lakodalomba kértek meg sütni, akkor kaptam...