2011. szeptember 11., vasárnap

Gyros kicsit másképp

A hétvégén még a jó időt kihasználva úgy határoztunk, (határozott a gyerkőc, hogy egészen pontos legyek), hogy kint ebédelünk a szabadban, valami jó kis könnyű nyárias kaját. A szokásos vasárnapi húsleves mellé gyrost készítettünk. Igaz egy kicsit másképpen készült mint ahogy szoktuk. Egészen pontosan nem a hagyományos módon a sütőben sütöttem hozzá a pitát, hanem egy jó nehéz vas serpenyőben.

A pita receptje innen

A tésztát , miután megkelt 12 egyenlő részre osztottam, gömbölyítettem, majd vékonyra nyújtottam. Forró vas lábasban szárazon 1-2 perc alatt átsütjük mindkét oldalát. Miután megsültek fokhagyás olívaolajjal átkentem, így könnyebben tekerhetők.

 Fűszerkeverékkel húst sütöttem, készítettem citromos, fokhagymás kakukkfüves joghurtos mártogatóst hozzá. A megsült pitákat zöldségekkel, a hússal és az öntettel feltekerve tálaltam. Nagyon finom úgy is, hogy egyszerűen cikkekre vágjuk a kisült lepényeket a mártogatósba tunkoljuk a finom ropogós szeleteket, mellé pedig a zöldségeket és a húst kínáljuk.


6 megjegyzés:

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...