2011. november 14., hétfő

Kalács édesítővel



Az egész egy véletlen kóstolással kezdődött. Kedves barátném sütött ilyen kalácsot a múlt héten és kaptunk kóstolót is. A 80-as évek végén nagyon nagy divat volt mifelénk ezt a kalácsot sütni. Valószínű azért, mert nem kell csak egyszer keleszteni, nincs benne tojás és édesítővel készül. Ezenkívül egyéb érveket nem tudok felsorolni, csak gondoljunk arra, hogy ha egy blogon megjelenik egy népszerű recept, akkor az egy hét alatt végigsöpör és mindenki elkészíti:))) Nos ez a kalács is ilyen. gyerekkoromban , vagy már inkább zsenge ifjúkoromban tuti minden hétvégén volt ilyen a szomszédban, vagy a barátos nőknél. És azóta nem sütöttem ilyet!!! De most bepótoltam.

 

Hozzávalók:
60  dkg liszt 
3 dl tej
1 dl étolaj
3 dkg élesztő
csipet só
30 szem édesítő tabletta
3 ek. keserű kakaópor
1 tojás a kenéshez!!!

Elkészítés :
A tejet meglangyosítjuk és az édesítőtablettákat feloldjuk benne. Kis idő kell neki, nem baj, ha a tej melegebb, mire elolvad a tabletta, a tej is langyosra hűl. Utána belemorzsoljuk az élesztőt és hagyjuk feloldódni a tejben. Minden hozzávalót (a kakaópor kivételével!!!) a kenyérsütő üstjébe pakolunk és a szokott kalácstészta dagasztás módszerével bedagasztunk. Ha kész a dagasztás ketté vesszük a tésztát és az egyik felébe 3 ek. keserű kakaóport dagasztunk.Ha valaki édesen szereti ehhez a kakaó porhoz még tehet 4-5 szem édesítőt porrá törve --én nem szoktam. 
És! Nem kelesztjük langyos helyen a tésztát, hanem azonnal dolgozhatunk vele. Mégpedig: a fehér és a barna tésztát 2-2 felé osztjuk(gyk.: 2 fehér és két barna gombócunk lesz:)))
Kinyújtunk egy fehér és egy barna tésztát , egymásra tesszük és feltekerjük, mint a beiglit. A másik két lappal ugyanígy járunk el. Tehát lesz két szép rúd belőle. Sütőpapírral bélelt tepsire rakjuk és langyos helyen kelesztjük . Sütés előtt egy tojással lekenjük . Ugyanúgy sütjük, mint a hagyományos kalácsokat. 

És amit kapunk : egy rugalmas, szép kalácsot, amin egyáltalán nem érezni az édesítő ízét...



 

9 megjegyzés:

  1. Nagyon szép, és biztos finom is, puhaának, foszlósnak látszik a képeken:)

    VálaszTörlés
  2. Köszi lányok! már elfogyott....

    VálaszTörlés
  3. Még mindig: nagyon szép. :))
    Én csíkosnak kuglófot szoktam készíteni, de legközelebb meghagyom így kalácsnak, nagyon mutatós. :))

    VálaszTörlés
  4. Csodálatosan néz ki!:) Mutatós nagyon!:)

    VálaszTörlés
  5. Én már olyan régen sütöttem kalácsot ! De most mindjárt nekifogok egy kakaós csigának:)

    VálaszTörlés
  6. Csajok!!!! Ne azt nézzétek, hogy milyen szép! Jó-jó azt is, de azt inkább, hogy csak egyszer kell keleszteni, és nem kell bele tojás, és édesítővel készült!!!

    VálaszTörlés
  7. Tegnap nem volt Rama itthon, kénytelen voltam tejszinből csinálni a kalácsot (ami utólag kiderült jó választás volt:)) nem is gondoltam az olajra!
    Szuper lett a kalács!

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...