2011. november 6., vasárnap

Kapros céklakrémlaves



Céklaimádók, céklarajongók, krémleves függök figyelem!
Ez a leves isteni! Úgy ahogy van....

Az elkészítése turmixolással együtt potom fél óra. Vajon megpirítunk egy kis fej felkockázott hagymát, rádobjuk a meghámozott és apró darabokra vágott céklát.(kb.fél kilót) Felöntjük annyi zöldség leves alappal (én most házi ételízesítővel főztem) amennyi kényelmesen ellepi úgy fél liternyi és puhára főzzük. Ízesítjük sóval őrölt borssal, egy kis darab babérlevéllel. Amikor puhára főtt egyszerűen botmixerrel pépesítjük és egy evőkanál citromlével megbolondítjuk. Előtte érdemes kihalászni a babérlevelet. :D
Egy deciliter tejszínnel dúsítjuk. Tálaláskor vágott kaporral szórjuk meg.

Ja , azt elfelejtettem, hogy aki nem szeretne nyakig piros lenni,és nem akar konyhafalat súrolni az tegye kellően magas falú edénybe a turmixolni valót....


3 megjegyzés:

  1. Nagyon szép, bár én még csak az orosz céklalevesig merészkedtem, de hátha egyszer kipróbálom:) Anazar imádná:)

    VálaszTörlés
  2. Én is céklalevest főztem tegnap, nagyon szép a színe és finom is, bárhogy van elkészítve a cékla :)

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...