2011. november 8., kedd

Zabpelyhes csók

Akármikor lehet sütni, de adventi aprósütinek is megfelel.   A Ráma süteményes könyvből a recept, nem kell semmit változtatni , úgy jó, ahogy ott van.

Hozzávalók:  10 dkg margarin
                     25 dkg apró szemű zabpehely
                     8 dkg cukor
                     vaníliás cukor 1 csomag
                     8 dkg liszt
                     1/2 csomag sütőpor
                     2 közepes méretű tojás

A margarint serpenyőben felolvasztottam és megpirítottam rajta zabpelyhet. Nem lett barna , tulajdonképpen kevergettem egy darabig aztán úgy döntöttem, megpirult.
Rászórtam a cukrot és a vaníliás cukrot.   Összekevertem, addig hagytam a tűzön, hogy a cukor elolvadjon. Ez pár perc, tekintve, hogy meleg a zabpehely, gyorsan olvad a cukor.

Levettem a tűzről, hozzátettem a lisztet és a sütőport.  Megkevergettem.
A két tojást felvertem, majd hozzáadtam. Ez fogja össze az egészet, mert eddig csak szilárd hozzávalók voltak.

Sütőpapírral bélelt tepsiben kanállal és kézzel, gombócokat vagy valami hasonló kupacokat rakosgattam és forró sütőben megsütöttem. Kb . 15 perc kell a süléshez, amikor már érzik az illata akkor be kell kukucskálni rá.

Vagy a talpát kell csokoládéba mártani, vagy a tetejét megcsorgatni vele.

Kellemesen édes, vanília ízű kekszeket, csókokat kapunk. Mint a többi zabpelyhest , ezt is rágni kell,  de ez ne riasszon vissza senkit a sütésétől.

7 megjegyzés:

  1. Úúúúúú, ezt ki kell próbálnom! :):)

    VálaszTörlés
  2. Na, ezt az asszonynak teszem félre, mert szeretjük az efféléket...

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta, ki kell próbálnom!:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta. Mi is szeretjük

    VálaszTörlés
  5. Hasonlot keszitettem az alözö Ädvetkor abban aszalt szilva is volt.:)

    VálaszTörlés
  6. Ezt most viszem, mert az asszonykámnak megtetszett a recept!

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...