2012. január 11., szerda

Póréhagymás csirkemell ragu elbújtatva

Múltkor vasalás közben kapcsolgattam a tévét, aztán maradtam a főzős csatornán.  Épp Jamie Oliver főzött, a felénél tartott, így az elejét  improvizálnom kellett.

Hozzávalók két fő részére:

egy egész csirkemell filé
póréhagyma, két jókora darabot karikáztam bele
só, bors, oregánó
1 dl tejszín
teáskanál liszt

leveles tészta

A húst kockára vágtam, a pórét karikákra.   Vajon először a húst átsütöttem, majd rátettem a pórét is. Fűszereztem, és hagytam kb. 10 percig fedő alatt puhulni, párolódni.

Meghintettem a liszttel, ráöntöttem a tejszínt, összerottyant és elzártam alatta a tüzet.
Egy sütőtálba öntöttem.
A kiolvadt  leveles tésztával beborítottam , megkentem tojásfehérjével, épp volt fölöslegben, és forró sütőben barnára sült.

Párolt zöldborsóval tálaltam.
Nem túl macerás, elég látványos, elég finom.  Választék bővítésére akárkinek javaslom.

5 megjegyzés:

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...