2012. január 12., csütörtök

Sárgaborsó főzelék




Bizony, bizony, a sárgaborsót lehet szeretve is enni, nemcsak kényszerből a menzán...Van tapasztalatom menzás sárgaborsóból, hát...maradjunk annyiban, hogy nagyon éhesen, azért  meg lehet enni. Az elkészítés és a hozzávaló a titok nyitja. Nincs benne semmi hókuszpókusz, csak maga a finom borsó.

Lisztmentesen!!!! Rántás és csomók nélkül....
Tulajdonképpen az ötletet egy krémleves adta, de jól tette...





Hozzávalók:
25 dkg sárgaborsó
1 fej vöröshagyma
1-2 szál sárgarépa
2 közepes krumpli
3 gerezd fokhagyma
csirke vagy más húsalaplé (ennek hiányában víz)
só, bors, babérlevél
olaj, vagy más zsiradék
 tejföl

Elkészítés:
A hagymát  apróra vágjuk,kevés olajon megpirítjuk, majd hozzáadjuk az előzőleg pár órára beáztatott sárgaborsót.Megy bele még apróra szeletelt sárgarépa is, de aki nem szereti el is hagyhatja. Felöntjük az alaplével, vagy a vízzel. Ennek függvényében ízesítjük. Só, őrölt bors, babérlevél, fokhagyma. Lefedve 1-1,5 óra alatt puhára főzzük. A vizet idő közben pótoljuk. Ha már a finisben vagyunk, a krumplit meghámozzuk, apró kockára vágjuk és beledobjuk azt is a fazékba. Miután megpuhult botmixerrel pürésítjük. Ha a retro változat a favorit, akkor csak a felét kutyuljuk, a másikat hagyjuk darabosan. Ha sima pürét szeretnénk akkor viszont bele a közepébe és mehet a turmix! Közben 1-2 evőkanál tejföllel selymesebbé tehetjük. Elrontani nem fogja.

Így magában is szenzációs, de egy kis sült csirkemell mellé...vagy kolbi, vagy jófajta virsli, vagy retro fasírt:DDD









9 megjegyzés:

  1. Így guszta, de annak idején a 60-as években nagyon utáltam, a Határőrségnél, ahol a sorkatonai szolgálatomat töltöttem, legalább egyszer volt hetente.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is utáltam és a mai napig utálom a menzás sárgaborsót. De ez űberel mindent:)

      Törlés
  2. Milyen klassz tálad van :)
    Én szeretem, és szoktam is főzni. Ha kint dolgozunk, akkor levesnek, felteszem és másfél óra alatt megfő.
    Főzeléket csak magában krumpli nélkül. Nem kell mindig kaviár :):)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tál az sk. Ha látnád, milyen fain mozsarat kaptam, persze fából:))) majd megmutatom...

      Igen a levest is szeretjük,a krumplitól meg nagyon selymes és finom lesz...

      Törlés
  3. Még sosem ettem sárgaborsót, de már rég tervezem, szét kell nézzek, hogy vegyek. Mentem is ezért a receptedet:)

    VálaszTörlés
  4. Én szeretem a sárgaborsót..., még a menzait is:) Nekem elég hozzá saláta, vagy savanyúság:)

    VálaszTörlés
  5. Gyerekként engem is ki lehetett vele kergetni a világból, de már szeretem. :))

    VálaszTörlés
  6. Állandóan tanul az ember!:-) Szép a fotó (mint mindig)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szeretem! Az asszony menzából kifolyólag utálja. Ez most közös nevezőre hozhat minket!
    Viszem a receptet!

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...