2012. április 8., vasárnap

Ánizsos francia csokoládétorta


A francia csokoládétortát mindenki szereti.  Elkészítéséhez  kell némi figyelem, de nem ördöngősség.

Az édeskömény a mi családunkban nem nyert tetszést, párszor próbálkoztam, de nem volt nyerő.

Viszont így együtt, nagyon finom. Sőt ! NAGYON FINOM !

Az ötlet a TV Paprika valamelyik műsorából való.
A recept, amit végülis megsütöttem,   NEMISBÉKA   oldaláról  való.

Hozzávalók:
25 dkg étcsokoládé
22,5 dkg vaj
9 dkg cukor
5 tojás
1 ek liszt
2 ek Grand Marnier likőr
porcukor a díszítéshez
vanília fagyi vagy tejszínhab

A csokoládét és a vajat vízfürdő felett kis lángon felolvasztjuk.  Hozzátesszük a cukrot is.
A tojásokat szétválasztottam, a sárgáját a langyos csokoládéhoz kevertem. Úgyszintén az egy evőkanál lisztet is.
A tojásfehérjét jó keményre vertem, és óvatosan beleforgattam a csokoládé krémbe.

Az édesköményt vékony szeletekre vágtam.

Egy 23 cm átmérőjű tortaforma alját kibéleltem sütőpapírral. Az édeskömény szeletek felét beleigazgattam.

Ráöntöttem a  tésztát.
A tortaformát alufóliába bugyoláltam, és az előmelegített sütőben vízfürdőben megsütöttem. 35-40 perc kell hozzá. A közepe még rezgős kell 
 legyen amikor kivesszük.

Kicsit hagytam hűlni a formában, majd tálra borítottam.  Teljesen kihűtöttem. 
Tálaláskor a tetejére egy kevés porcukrot szórtam, és lágy tejszínhabot tettem.


Míg sült a torta az édeskömény szelet másik felét cukros vízben megfőztem, ezt is a torta tetejére lehet tenni tálaláskor.

Alig érezhető az ánizsos íz, de maga a torta egy fantasztikusan finom, tömény csokoládétorta. Szeleteléskor nem kell megijedni, a közepe kissé lágy, de ennek ilyennek kell lennie.


3 megjegyzés:

  1. Annyira szeretem az édesköményt, hogy szerintem külön megenném, aztán jöhetne a csokitorta :):)

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörűséges a torta! Még soha nem kóstoltam az édesköményt édességbe, de a leírás alapján finom lehet, és Neked elhiszem!!!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép:) Áldott Húsvéti Ünnepeket kívánok:)

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...