2012. június 21., csütörtök

Görbe kifli


Olyan meleg van, a macska is fetrengve alszik. Ha beizzad a háta lemegy a szőnyegre vagy a konyhakőre.  Lehetőleg olyan helyre, hogy megbotoljak, de még jobb ha hasra esek benne:)

Mostanában a szomszéd falu pékségéből meglepő újdonságok kerülnek ki, többek között rozscipó. Annyi a bibi, hogy a boltosnak szólni kell, hogy kérek, és úgy rendel belőle.
Nem figyeltem, és elfogyott, nem is szóltam, valamit sütni kellett.  Mert a kutyánk már napok óta alig eszik, akkor is éjszaka, mikor nincs annyira meleg, dehát mi emberek, ilyen melegben is képesek vagyunk éhesek lenni:)

Kenyeret nem volt kedvem, 3 óra hossza mire kész, ez a kifli ez most tetszik nekem:)

Hozzávalók:

60 dkg liszt  - harmadoltam  a finom, a félbarna és a graham liszteket.
2,5 dkg élesztő  
1,5 dl kefír, joghurt vagy aludt tej
kb. 2,5 dl víz  egy részében kis mézzel megfuttattam az élesztőt.
2 evőkanál nem túl kemény vaj


A vaj kivételével összegyúrtam a tésztát, inkább keményebbre, mert kelés közben megpuhul. Mikor jól összeállt, akkor dagasztottam bele a vajat.
Kelesztőtálban szűk  egy óra alatt szép puffancsra megkelt.

Deszkán átgyúrtam, nyolc részre osztottam.  Mindegyikből szép kis golyóbisokat formáztam, gyúrtam és még tíz percet hagytam kelni.

Oválisra nyújtottam, felsodortam, tepsibe tettem.  Egész felvert tojással megkentem, magokkal megszórtam.

Míg a sütő melegedett a tepsin is magához tért a tészta, ez kb. 15 perc volt.


Gőzös sütőben szép barnára sültek.

Mindjárt vacsora lesz belőlük.





3 megjegyzés:

Lakodalmas vagy sváb kifli

  Nagyon szeretem sütni, mert akár kemencében, akár villanysütőben egyformán szépre sül.  Először lakodalomba kértek meg sütni, akkor kaptam...