2013. március 13., szerda

COQ AU VIN





Ma ünneplik az önkormányzatnál a nőnapot.  Nem, nem, nekem semmi kersenivalóm nincs rajta, az ott dolgozókról szól a történet. A szakácsot ismerem:) mert a János főzte a kakasokat, itthon a teraszon a vasbográcsban.
Úgy terveztem, ma nem főzök, fölösleges, neki lesz ebéd, én meg max. tejbepapit:)
Aztán csak belém bújt a kisördög, és szinkronba főztem , aztán összekóstoltuk.
A franciák híres étele ez a vörösborban főtt kakli, bár ezek most bolti csirkecombok voltak. 
eredetileg az éltesebb, nem broiler kakasokat több napig pácolják a borban, aztán zöldségelik, fűszerezik és vas ill. cserépedényekben lassan párolják puhára.


A csirkecombokat kettévágtam a forgónál. Egy szelet füstölt szalonnát kockára vagdostam, kisütöttem a zsírját, majd rádobtam a húst és minden oldalon átpirítottam.
Sóztam, borsoztam, kakukkfűvel megszórtam és rátettem 2-2 sárgarépát és petrezselyem gyökeret kockára vágva.
Úgyszintén 15 deka kisméretű salotta hagymát félbevágva, és 2 gerezd fokhagymát összenyomva. 
 Fél liter vörösbort öntöttem rá, annyi kellett, hogy majdnem ellepje.  ( A fotókon , újságokban, könyvekben más a színe a kész ételnek, mert valószínű siller szerű borral főzik, a miénk meg egy 2009. évjáratú Merlot, hát vörös, na.)

Kóstolgattam és nem igazán tetszett. A bor savai, tanninja túlságosan előtérbe tolakodott. Hát fogtam, tettem bele egy deci vörös mustot, meg egy marék mazsolát, és  igen !! ez az az íz, amit gondoltam hozzá.





Van ahol azt írja turmixoljuk össze a zöldségeket a lével, mindkétféleképpen megpróbáltam, turmixolva a finomabb.


Turmixolás után tehetünk hozzá olajon megpárolt. megsütögetett, liszttel megszórt és vízzel felengedett csiperkegomba mártást is, nekem nem volt itthon.

Petrezselyemzölddel vagy snidlinggel megszórva tálaljuk.
Friss puha kenyér, bagett a körete.


Hát ez meg a nevezetes kakaspörkölt.

És hogy melyiket választanám??  Mindkettőt:)   A hagyományos magyar gyomor a pörköltre bólint elsősorban, de semmivel sem marad le mögötte ez a borban főtt, úgyhogy nagy vendégeskedések alkalmával biztosan fogom főzni, annál inkább, mert ha hagyományosan cserépben, kemencében készítem, szinte semmi munka nincs vele.




2 megjegyzés:

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...