2013. március 20., szerda

Pilóta keksz


Szombaton az Ági kekszet keresett és üres volt az összes dobozom:(   Nagyon szégyelltem magam.

Ez ugyan hatalmas adag, de jön a húsvét, mindenki jön haza, Juli, Zsófi a tavaszi szünetet is itt tölti, úgy gondolom nem baj, ha van elég:)

Receptet a Vidék íze újságból szedtem, a krém más benne, mindjárt részletezem.

Tészta:  1 kg liszt
50 dkg vaj vagy margarin
2 tojás
35 dkg cukor
2 dl tej
1,5 dkg szalalkáli 
vanília aroma
3 ek kakaó

A cukrot, a vajat és a tojásokat habosra keverjük, hozzátesszük a lisztet és a szalalkálit, és összegyúrjuk. 
Elfelezzük, egyik felébe a kakaó, másik felébe a vanília kerül.
Egy órát pihenni hagyjuk.

Deszkán késfok vastagságúra, 1-2 mm-re nyújtjuk, és pogácsa szaggatóval kiszúrjuk a kekszeket. Én 4,5 cm-eset használtam, úgy emlékszem nagyjából ekkorák a bolti kekszek is.
A sárgákat 180 fokos sütőben megsütöttem, nem nőnek sütés közben, de azért egy kis helyet jó kihagyni közöttük. Lett 100 db .

A barnákat ugyanígy kinyújtottam, kiszúrtam, majd a húsklopfolóval mintát nyomtam bele. Azt hiszem ideje lesz beszerezni egy két sütipecsétet :)

180 fokos sütőben ezt is megsütöttem, 10 perc alatt készen van egy tepsivel. Ebből is lett száz fölött.

A tészta készítésén annyit változtattam, hogy mivel tökéletesen felezhető, külön gyúrtam össze a fehér és a barna tésztát, így nem kell belegyúrogatni a kakaót egy kész tésztába, amit nem szeretek, hanem egyből belerakom a liszttel együtt.

Krémnek az újságban vaj, cukor, kakaó összekeverve volt, na ezt nem akartam. 
Trüffelkrémet csináltam, ami így készült:
2,5 dl tejszín
45 dkg csokoládé
6 dkg vaj

A tejszínt forrásig melegítettem, beletettem a csokoládét, símára kevertem és hagytam szoba hőmérsékletűre hűlni. Ekkor a vajjal  felhabosítottam .

Nyomózsákból, csillagcsővel nyomtam a krémből a fehér tésztára és rátettem, kissé lenyomva a barna kekszeket.

Hűvös helyen éjszakázott, reggelre jól megkötött a krém, bedobozoltam, most ott várja a sorsát.

A főkóstolóm azt mondta: Hmmm, jó.




2 megjegyzés:

  1. Nagyon klassz a keksz, a receptet mentettem. Szeretném megkérdezni, hogy a keksz éjszakázása letakarás nélkül, teljesen szabadon történt? Nem keményedett meg nagyon? Vagy majd a dobozban ráér megpuhulni? Válaszod előre is köszönöm.

    VálaszTörlés
  2. Tepsibe sorakoztattam őket és igen, takarás nélkül éjszakáztak az előszobába a hidegben. Nem lettek kemények, jól haraphatók.
    A dobozban meg még puhul remélem, gondolom.

    A nyújtás vastagságára kell ügyelni, a kakaósak kicsit vastagabbak lettek, mint szerettem volna.

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...