2013. május 16., csütörtök

Pite újra

Leírtam  EZT A RECEPTET  már régebben, és akkor is utaltam rá, hogy eredetileg rebarbarával készül.

Most sem úgy lett, ahogy a recept  szólt a Ráma süteményes könyvében.  Mivel ki  kellett próbálni a rebarbara - eper kombinációt, és mert a fóliában van saját finom szamócánk, és bár igazából kár érte sütibe tenni, de....

Éppen ott tartottam, hogy a rebarbarákat rakosgattam, mikor hazajött a János. Néhány telefon, addigra már a szamócák is rákerültek, a maradék kettőt megkapta, majd megnézte és ő, aki köztudottan és fennen hangoztatva SOHA ! bele nem szól hogy főzök, megkérdezte, hogy és nem öntök a tetejére semmit ? Csak ami összefogja, hogy ne folyjon szét sülés után!

Én meg azt kérdeztem tőle,  hogy nincs-e valami dolga, ami nem a konyha közelében van ? Nem akar menni sehova?  Kertbe, pincéhez, akárhova????  

Mivel  közben még sült egy kenyér, ott állt előttem a süti, és a fejembe amit mondott.  
Fogtam a lisztes zacskót, kimértem 10 dkg réteslisztet, 7,5 dkg cukrot, 7,5 dkg vajat és elmorzsoltam majd rászórtam a tetejére.

Szépen megsült, megszórtam kevés porcukorral, megdíszítettem citromfűvel.


Este vendégségbe visszük.



3 megjegyzés:

  1. Rebarbarával is finom volt :)

    VálaszTörlés
  2. Milyen jó, hogy beleszólt a János! :)
    Szerintem is jól jött a tetejére az a morzsa.
    Jó párosítás az eper-rebarbara, a rebarbarát önmagában én kicsit "vad"-nak találom.

    VálaszTörlés
  3. nekem ez a morzsapite!finom!nyáron vanilisa fagyival!

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...