2013. május 30., csütörtök

Kókuszos meggytorta

Vagy 5 éve sütöttem ezt a tortát, de mert tetszett, megjegyeztem.  Egy baj volt, hogy az újságot, amiben volt a leírása sehol nem találtam meg.
Januárban az Eszteréknél  leírtam, de a papírfecnik sorsa az elkallódás:(

Így délelőtt előszedtem az  Ikeás dobozokat,  amiben a régi újságjaim vannak, és láss csodát !  egész gyorsan megtaláltam a  keresettet.

Hozzávalók: 60 dkg meggy vagy egy nagy üveg befőtt
1 zacskó vanília puding
15 dkg cukor
3 dl meggylé

12 dkg vaj
38 dkg liszt
3 ek kókuszreszelék
3 ek tej
3 ek olaj
10 dkg tehéntúró
1 tojás
csipet só
1 enyhén púpozott teáskanál sütőpor

A meggyet  kimagozzuk. A pudingport 5 dkg cukorral és 1 dl meggylével csomómentesre keverjük. A többi meggylevet felforraljuk és a meggyet beletéve 3-4 percig főzzük. A befőttet nem kell főzni.
Beletesszük a pudingot és egyet forralunk rajta.
Folpackkal letakarjuk.

A vajat megolvasztjuk, rövid ideig hűlni hagyjuk. Közben egy tálban 15 dkg lisztet a kókuszreszelékkel és 5 dkg cukorral összekeverünk. Hozzáadjuk a vajat és robotgéppel    vagy kézzel morzsát készítünk belőle.





A tésztához a tojást a tejjel, olajjal, túróval sóval és a maradék 5 dkg cukorral összekeverjük. A maradék lisztet a sütőporral elvegyítjük majd a masszába dolgozzuk.
Lisztezett deszkán 32 cm átmérőjű kört nyújtunk belőle.
Margarinnal kikenünk egy 26 cm átmérőjű tortaformát és a tésztát beletesszük, a szélhez odanyomkodjuk.
Beleöntjük a pudingos meggyet, a tészta szélét visszahajtjuk .
A közepére szórjuk a morzsát.


Előmelegített sütőben 200 fokon 20-30 perc alatt sül meg.


Kihűtjük, megszórjuk porcukorral. Tejszínhabot kínálhatunk mellé.

Megkocsikáztatjuk a tortát, azért is választottam ezt, mert ki fogja bírni a 3 órás utat.

3 megjegyzés:

Lakodalmas vagy sváb kifli

  Nagyon szeretem sütni, mert akár kemencében, akár villanysütőben egyformán szépre sül.  Először lakodalomba kértek meg sütni, akkor kaptam...