2017. december 31., vasárnap

2017 befejezése

Most is éreztem, hogy atyaég, nem leszek kész. Kevés lesz. Sok lesz. Nem sikerül. Nem örül neki.  Hát kell ez nekem ?????   Kell, kell, nagyon is.

Mert kész lett minden, elég lett, ízlett is, aztán az öröm is megvolt.

Mindenki itthon volt.  Ekkor 13-an vagyunk, és az biztos, hogy ilyenkor nem nagy a házunk :)

A kicsik várták a találkozást, ez a legnagyobb öröm nagyszülőként, amikor a Zsófi azt kérdezgeti, hogy mikor jönnek már a Juditék?????
Aztán amikor megérkeznek egymás nyakába borul a 6 unoka, meg a milányaink.

De sorban. Vasárnap ketten voltunk itthon, megfőztem mindent majdnem készre.  Két fazék húslevest, kenyeret, mellette a kemencében töltött káposztát, kétféle sült húst, estefelé egy bivalyborjú húsból tokányt is megfőztem, puhítottam.
Beiglik készen voltak, egy gesztenyés keksztekercs is, és az biztos volt, hogy Pavlova, csak többféle variációban is láttam, az a végén dőlt el.

Tehát éhen nem maradunk.

Anna este jött, későn, addigra mi megvacsoráztunk, a fát is feldíszítettük.  Hozta a két törpe nyulát, amiknek a kicsik  rettentően örültek, alig volt nyugodt percük mert a Vince is meg a Regina is folyton nézni és símogatni akarta őket.

Hétfőn jöttek az Eszterék.  Rég találkoztunk, a lányok a nyakunkba ugrottak, a Vincét óvatosan kell még, bár ismer bennünket.
Ebéd után ajándék osztás. Könyv, legó, a lányoknak kis pipere dolog, Vince egy pöpec, lábbal lökdösős kisautót kapott , még zenél is !  Na nem gondolom, hogy otthon majd raknak bele új elemet ha a mostani kifogy, mert ez volt ami legjobban tetszett az autóból :)   Meg a régi szintetizátor, amit szintén feltöltöttem elemmel :)

Kedden délelőtt az Anna meg a Zsófi elment a erdőbe kirándulni.
 Délután jöttek a Juditék.  A gyerekek ahogy meghallották, hol voltak a Zsófiék, rögtön indulni  akartak, aztán megegyeztek, hogy holnap délelőtt a Papa elviszi őket a quaddal az erdőbe. Utánfutó van a motorhoz kapcsolva, ott ülnek fegyelmezetten a gyerekek illetve egy elől aki kormányoz az öregapjukkal. Ezt a helyet ők szépen beosztják vita nélkül, kipróbált a dolog , egész nyáron így jártak a csatornára fürödni.

Mikor visszaértek még lemorzsoltak egy rakás kukoricát,önként és  boldogan, még a legkisebb a Vince is ott kotorászott közöttük.  Mert a Regina tyúkot akart etetni, és a papa azt mondta előbb morzsolni kell :) Kézzel meg a kézi morzsolóval, alig tudtuk becsalni őket ebédelni :)

Juditék kedden hazamentek, Anna szerdán délelőtt.

Csütörtökön már főztem, borsólevest és túrógombócot. Szeretik is , gyors is, hús sincs benne :)
Zsófi gombolyította, én főztem meg morzsáztam, a Vince meg mondogatta: gombócgombócgombócgombóc.......

Így esett, hogy ha nem akartam hogy felmásszon valamin és leborítsa a kész gombócokat, hát előbb kellett megteríteni és ebédelni. Ő levest nem kért, viszont eltüntetett 5 azaz öt túrógombócot :)

Ebéd után ők is útnak indultak, mi meg itt maradtunk az emlékekkel....









A képek nem most készültek  :)





7 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon csodálatosak az unokáid! Boldogság őket látni, gondolom, mert távol élnek, ritkán jönnek. Kívánom, hogy a 2018 se legyen rosszabb évetek, mint az ami elmúlt. ♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A nyaralás az már nagyon megy, szívesen jönnek és úgy mennek haza, hogy még maradnának. Mind. Juli a nyáron külön is jött a barátnőjével :)

      Törlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...