2009. szeptember 4., péntek

Próbálkozás

Vagy öt éve megvan a kemence. Sokmindent sütöttem, főztem benne, kenyeret is, de nem igazán sikerült.
Ma nagy fába vágtam a fejszét, elhatároztam, hogy azért is! Csak tanultam valamit kenyérsütésből az utóbbi időkben!

Azt a receptet használtam, amit itthon a sütőben is szoktam. Szépen bekovászoltam, ahogy a képen is látszik. Krumplival, öregtésztával.
5 óra hosszat hagytam a kovászt dolgozni, erjedni.
Akkor dagasztottam. Kézzel, mert sok volt a tészta, 4 kiló lisztet raktam a vájlingba.
Amikor megkelt a tészta, kiszakajtottam. 3 kenyeret csináltam. Szakajtóm az nincs, még ! ezért nagy tálakba tettem konyharuhába, ott újra kelt.
Ekkor sütőlapátra borítottam, elláttam intelmekkel, süljél szép barnára, magasra, ropogósra, illatosra ! Vágást tettem a tetejére, megsimogattam vizes kézzel, és bevetettem a kemencébe.
Mivel nagyok voltak a kenyerek, másfél óra alatt sült meg. Közepes magas lett, kissé meglágyult a tészta kelés alatt. De illatos, ropogós, cserepes. És finom.

Ismétlés lesz, van még mit tanulni, de nem adom fel.

Egyik megy holnap reggel Pestre. A másik kettőt félbe vágva szétosztottam a szomszédoknak.




6 megjegyzés:

  1. Szívesen ennék belőle egy serclit.:)

    VálaszTörlés
  2. De jó dolguk van a szomszédoknak :)
    Gyönyörűek!

    VálaszTörlés
  3. Az összes kenyérsütőgép lehúzhatja magát a wc-ben!!!

    VálaszTörlés
  4. Én már láttam korábban is, de itt sem birom kiállni, hogy ne jegyezzem meg. Gyönyörű!

    VálaszTörlés
  5. Jaj, köszönöm. Igyekszem tökéletesíteni a dolgot, de nem is olyan könnyű. Itthon sütőben egyszerűbb és könnyebb.

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...