2011. június 26., vasárnap

Rebarbara


Tegnap este 30 embert láttunk vendégül.  A többség Nagyidáról érkezett, Szlovákiából, de volt  3 holland is és a Vajdaságból, Ludasról a polgármesterék.   Merthogy falunap volt nálunk.
Közös ebéd volt, sültek hidegen, melegen, franciasalátával.
Gondoltam egy leves féle jól fog esni a magyar gyomornak.   Gulyást főztem hát bográcsban, és utána , mellé kígyórétest.
Mi legyen a töltelék ?  Érik ugye a meggy, aztán a hűtőben volt két napja megpucolva, összevágva egy nagy adag rebarbara.
Szoktam villogni vele, sokan nem ismerik, nekem van, mostanra elég sok is, a felejthetetlen élmény része, olyat rakni a vendég elé, amit otthon nem talál.

Kígyórétest  mindig szívesen sütök.   Túl azon, hogy finom, szép is a fonott teteje és igazán nem ördöngősség elkészíteni.

A meggyhez pirítottam egy kis grízt, a rebarbarát pedig kis vizet aláöntve megpároltam. Igenám, csak levet engedett , szétfőzni meg nem akartam.  Puding nem volt kéznél, de a gondolatot elraktároztam , mert a pudingos rebarbarás rétes nem is lehet olyan rossz .
Volt viszont  a dara, ami felszívja a gyümölcs levét.  Tettem a  rebarbarához is.  Jó ötlet volt, egyből krémes lett a tölteléknek való.
Pikánsan savanykásra hagytam.

Elmeséltük aki nem ismerte, mi a növény, hogy a levélnyelét kell sütni - főzni.  Tetszett, finom lett. 


Az jutott eszembe, hogy lehet a virágok miatt nőnek így a rebarbaráim?   Jól érzik magukat a ház fal tövében, pedig azt gondoltam, majd kevés napot kapnak, de nem, nem.

Próbáljátok ki, érdemes !

6 megjegyzés:

  1. Gyönyörűek! Nekem még csak egy szálacska van és tőről ültettem, de jövőre már én is szeretnék sütni belőle:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretnék én is a kertemben ilyent látni. Majd jövök tanácsot kérni. :))))))
    Ez a "kígyó" nagyon finom lehet.

    VálaszTörlés
  3. A "kígyó" azért jó, mert viszonylag kevés a tészta és sok a töltelék:)

    Babett, majd vetek magot jövőre.

    VálaszTörlés
  4. Én is ültettem egy tő rebarbarát a tavaszon, érdekes a története, mert Svájcból került hozzánk, nagyon szépen fejlődik. lehet már a nyáron készíthetek belőle valamit. Nagyon jól hangzik a kigyórétesed.

    VálaszTörlés
  5. Inkább hagyd meg jövőre, Kati. Had erősödjön.

    VálaszTörlés

 Van egy sorozat, amit néha nézek, aholis a főszereplő otthon kenyeret süt és eladja a közeli kávézóba.  Minden nap megkérdezi, elfogyott-e,...